شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 26426 |
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲ | ارسال توسط :
27 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تأکید کرد: در مقاطعی عضو شدن متوقف شده بود که دلیل محدودیت منابع بود در گذشته طرح تکریم را داشتیم که طرح دیگری با عنوان نشان اعتباری هنر اضافه شده است که مختص هنرمندان به‌ویژه در استان‌هایی است که به دلیل محدودیت در استان‌ها امکان دریافت نشان درجه یک را ندارند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ارائه ۳۶ طرح حمایتی و تسهیلاتی در این صندوق خبر داد.

به گزارش صدای طرهان به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید مجید پوراحمدی؛ مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در نشست خبری تشریح عملکرد سال جاری و برنامه‌های سال آینده صندوق اعتباری هنر با محوریت توانمندسازی اصحاب فرهنگ و هنر اظهار کرد: اساساً صندوق هنر دو بال دارد که یکی کمک‌رسانی و حمایت از اصحاب رسانه است و بال دیگر توانمندسازی است. در سال های گذشته و خصوصاً امسال و سال آینده ، جهت‌گیری ما به سمت تقویت بخش توانمندسازی است.

وی تصریح کرد: در بخش حمایتی، با رشد و توسعه در انواع خدمات همراه بودیم و تلاش کردیم دایره میزان و تنوع حمایت‌ها را گسترش بدهیم. یکی بخش اصلی عضو شدن است و در حال حاضر مسیر عضو شدن متقاضیان در صندوق بسیار سهل و آسان شده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تأکید کرد: در مقاطعی عضو شدن متوقف شده بود که دلیل محدودیت منابع بود در گذشته طرح تکریم را داشتیم که طرح دیگری با عنوان نشان اعتباری هنر اضافه شده است که مختص هنرمندان به‌ویژه در استان‌هایی است که به دلیل محدودیت در استان‌ها امکان دریافت نشان درجه یک را ندارند.

وی گفت: موضوع طرح بعدی, رسیدگی به اعضای کم‌توان است. در بخش مستمری ارتقای در پرداخت و میزان مقرری شد، طرح دیگری با عنوان نیک‌مهر داشتیم که یک توافقی با وزارت کار داشتیم و همه اعضا را به آنجا فرستادیم و دهک بندی اعضای صندوق را گرفتیم و بر روی دهک های پایین متمرکز شدیم و باعث شد ۱۰۰۰ نفر را شناسایی کردیم که شرایط لازم را دارند اما به لحاظ اقتصادی ضعیف هستند. از ابتدای سال آینده کمک‌های را دریافت می‌کنند.

ما طرح سرا را در حوزه مسکن داریم که در این طرح تعدادی از عزیزان شناسایی شدند که مشکل مسکن دارند.‌ ما سه نوع بیمه داریم بیمه های با نرخ ۱۲ ، ۱۴  و ۱۸ درصد است که ۱۰ درصد توسط صندوق و مابقی توسط فرد پرداخت می‌شود. ما نرخ ۲۷ درصد را اضافه کردیم و فرد می‌تواند از سرانه درمان استفاده کند و مناسب خانواده های بیشتر از سه فرزند است.

وی با اشاره به بیمه تکمیلی گفت: ۴۶ هزاردنفر از هنرمندان در طرح درمانی تکمیلی استفاده میکنند و ۷۰ درصد هزینه‌های آنها را پرداخت می‌کنیم.

پوراحمدی ادامه داد: در تأمین اجتماعی طرح آیین داریم که افرادی حداقل سهم خود. لا نمی‌توانند پرداخت کنند و سهم بیمه اجتماعی آنها را پرداخت می‌کنیم. ما ۳۶ طرح و خدمت داریم. در ابتدای دولت ۱۲ طرح حمایتی بود که امروز به ۳۶ رسیده است.

وی گفت: صندوق در بخش تسهیلات یکی از موفق ترین زمانها و بخش ها را تجربه می‌کند. میزان پرداخت تسهیلات در ۵.۵ سال ۵ برابر شده است. ۳۷۵ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۳ هزار نفر پرداخت کردیم که ۵ برابر رشد داشته است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: سامانه ای طراحی می‌کنیم. یک توافقی با بانک ها انجام می‌دهیم که این امکان را داریم تا تضامین را تا یک سقف مشخص حذف کنیم تا سرعت دریافت تسهیلات به کمتر از یک هفته کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: در حوزه تسهیلات طرح های زیادی داریم. یادمان که تسهیلات ضروری است. طرح الینا داریم.‌ طرح مسیحا در حوزه درمانی است طرح شمیم را داریم که در حوزه فرزندآوری است و ۲۳۴۹ نفر تا از این طرح استفاده کردند و ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض دریافت کردند و ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره گرفتند.

وی ادامه داد: طرح حامی داریم که موضوع پرداخت های وام ‌و‌ تسهیلات است برای افرادی که در پرداخت اقساط وام مشکل دارند که در کمیته تخصصی بررسی میشود. طرح جاوید داریم که عضو فوت می‌کند و تسهیلات به خانواده های آنها پرداخت می‌شود.

وی گفت: افراد درجه یک هنرها در طرح هدیه، به آنها در روز تولدشان هدیه‌ای داده می‌شود. طرح صدرا طرحی است که بعضی هنرمندان هزینه‌های درمانشان بسیار بالا است که در طرح صدرا کمک‌های مقطعی ماهی ۷ تا ۱۰ میلیون تومان کمک می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: طرح‌نکوداشت را داریم تا الان در ۶ استان سفر کردیم و از چهره‌های هنری تجلیل کردیم. مجموعا در بخش حمایتی یک گستردگی بسیار زیادی را داریم که در طول ۲.۵ سال حدود ۳۰ هزار نفر عوض اضافه شدند که ۳۶ درصد رشد در عضویت داشتیم. در رسانه ۱۳۰ درصد در عضو ‌و‌۱۸۰ درصد در بخش بیمه داشتیم. ۲۱ هزار نفر را به تأمین اجتماعی معرفی کردیم و رشد ۵۵ درصدی داشتیم. مبلغ پرداختی بیمه طزح‌ تکریم به ماهانه ۲ میلیون رسیده است که ۶۲۰ نفر آن را دریافت می‌کنند.  50 میلیارد تومان به ۷۰ هزار نفر هنرمند در دوران کرونا پرداخت کردیم که به صورت تسهیلات و کمک‌های بیمه تکمیلی بوده است.

وی ادامه داد: برای اولین بار صندوق وارد حوزه مسکن شد. در فراخوان اول ۸ هزار نفر متقاضی شدند و ۵ هزار نفر واجد شرایط شدند که در استانها معرفی شدند که در تهران ۱۷۰۰ نفر بودند که قطعه زمینی در شهر پرند اختصاص یافت و ۶۰۰ نفر از هنرمندان صاحب فرزند معرفی شدند و به پروژه معرفی شدند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: در بخش خودرویی سرخی داشتیم که ۷۲۰ نفر در این طرح شرکت کردند که نزدیک ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات خرید خودرو داشتیم  و پیش پرداخت ها انجام شده و تا اردیبهشت تحویل خواهد شد.

وی گفت: موضوع توانمندسازی بسیار مهم است که به توسعه کسب و کارهای فرهنگ و هنر ورود کنیم تا هنرمندان درآمد کسب کنند. موضوع تجاری سازی تولیدات را داریم و بیش از ۴۵ نفر در پروژه قاب هنر شرکت کردند. موضوع اشتغالزایی یکی از گام‌های اساسی ما است.

وی ادامه داد: ما یک زنجیره‌ای را تعریف کردیم که در بخش ابتدایی آموزش و سپس تجاری سازی است.‌ ما مرکز مشاوره کسب و کارهای فرهنگ و هنر را مجوز گرفتیم که در زمینه های راهنمایی توسعه کسب و‌کار فعالیت می‌کند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: هنر کارت ۱۶۰۰ خدمت در این کارت‌های هنر است و انواع فعالیت ها در آنجا صورت می‌گیرد که اخیراً ۱۵۰۰ موتور سیکلت به صورت اقساط ارایه می‌شود. هنر کارت یکی از قدرتمندترین کارت‌ها است.

وی گفت: ما طراحی پاتوق فرهنگ و هنر را داشتیم و مجموعه فرهنگسرای نیاوران در اختیار صندوق اعتباری هنر قرار گرفت. گسترش قابل ملاحظه رویدادهای هنری در دستور کار است و هدف دوم موضوع پاتوق فرهنگ و هنر است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: در صندوق هنر در طول دو سال تلاش کردیم تا بتوانیم یک مسیر امیدبخش را طراحی کنیم و در عدالت فرهنگی، توزیع منابع و شفافیت به خوبی عمل کنیم. برای اولین بار در تاریخ صندوق یه عنوان یک موسسه توانستیم گزارش مطلوب از حسابرس قانونی دریافت کنیم.

وی تأکید کرد: در سال جاری به صورت کلی ۱۰ هزار نفر امسال به اعضا شدند که ۶۹۰۰ نفر فقط به بیمه معرفی شدند ‌و‌ تعداد افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی به ۶۰ هزار نفر رسیده است.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه آیا حمایت‌های مالی از خبرنگاران در دستور کار صندوق اعتباری هنر است یا خیر گفت: بیش از ۱۰۳ هزار نفر عضو صندوق هستند و ۱۰۰ هزار نفر هنرکارت دارند و در هنرکارت‌ها ۴۴ درصد رشد داشتیم که تنوع خدمات بسیار زیادی دارد.

پوراحمدی گفت:خدمات هنرکارت گسترده است و بسیاری از اهالی فرهنگ و رسانه با خدمات این هنرکارت ها آشنا نیستند.

وی گفت: در حوزه بیماری کرونا با پیگیری های دولت یک مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومانی اخذ شد و چندماهی طول کشید تا این بودجه از سازمان برنامه و بودجه تخصیص پیدا کند. ۵ مرحله در ایام کرونا کمک مالی انجام شده و به حساب هنرمندان واریز شد که مربوط به خسارت های کرونا بود.‌

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: البته ما به دنبال این هستیم که واریزی‌های ثابتی به حساب هنرمندان واریز شود که این با ارتقای اقتصاد هنر صورت می‌گیرد. امروز ۴ شرکت زیرمجموعه صندوق اعتباری هنر هستند که ان‌شاءالله سه شرکت دیگر به آنها اضافه می‌شود.  شرکت خرید و فروش آثار، شرکت عمران هنر که وارد پروژه‌های هنری می‌شود و شرکت گردشگری هنر که سال آینده اضافه خواهد شد.

وی تأکید کرد: ما به دنبال تاسیس یک بنیاد نیکوکاری هنرمندان هستیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های افراد تاثیرگذار در حوزه اقتصاد کمک بگیریم.

وی گفت: منابع دولت در چهار حوزه داده می‌شود که موضوعات تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، مستمری و تکمیلی است و مابقی تسهیلات، تسهیلات بلاعوض و حمایت از رویدادها توسط خود صندوق انجام می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +