سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-30
کد خبر: 22789 |
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵ | ارسال توسط :
130 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

حضور معاون وزیر مسکن و هیئت همراه جهت حل مشکلات حوزه اشتغال و تعاونی‌ها از برکات شهید گمنام و ۶۸ شهید شهرستان رومشکان است. به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ،صبح روز سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ جلسه‌ای با عنوان بررسی مسائل حوزه اشتغال و تعاون شهرستان رومشکان به ریاست مهندس نصیری‌پور فرماندار شهرستان رومشکان و […]


حضور معاون وزیر مسکن و هیئت همراه جهت حل مشکلات حوزه اشتغال و تعاونی‌ها از برکات شهید گمنام و ۶۸ شهید شهرستان رومشکان است.

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ،صبح روز سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ جلسه‌ای با عنوان بررسی مسائل حوزه اشتغال و تعاون شهرستان رومشکان به ریاست مهندس نصیری‌پور فرماندار شهرستان رومشکان و با حضور دکتر مهدی مسکنی معاون وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی، جهانی مدیرکل کار،تعاون و رفاه اجتماعی استان لرستان، خالویی مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان لرستان، مدیران عضو قرارگاه جهادی امام رضا(ع) و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان رومشکان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مهندس نصیری پور در ابتدای جلسه با تشریح پتانسیل‌های شهرستان رومشکان از جمله برخورداری از زمین‌های زراعی مرغوب و ظرفیتهای گردشگری، مشکلات شهرستان رومشکان از جمله منطقه رماوند را بیان نموده و گفت: علی رغم در حاشیه رود سیمره بودن ،منطقه با مشکل بی آبی و راه دسترسی مناسب مواجه می باشد.

فرماندار رومشکان با اشاره به احداث ایستگاه پمپاژ  چم کبود ، چم گز و چم دولتی و در آینده چم امیر در حاشیه رودخانه سیمره ، تکمیل و بهره برداری کامل از آنها را موجب آبی شدن حدود ۷۰۰ هکتار از زمین‌های دیم منطقه دانست و اظهار امیدواری کرد با احداث جاده آسفالته محور حاشیه سیمره شاهد توسعه کشاورزی باشیم.

دکتر مسکنی نیز با بیان هدف سفر مبنی بر توسعه تعاونی‌ها و کسب و کارهای تعاونی محور ،طرح توسعه جاده روستایی حاشیه رودخانه سیمره را به عنوان پروژه پیشران معرفی نمود و گفت: در سفر چند روز گذشته همکاران و بازدیدی که از شهرستان رومشکان داشتند، طرح‌های اشتغالزا در شهرستان رومشکان را بررسی و قابلیت اجرایی هر کدام را تشریح  نمودند.

دکتر مسکنی ایجاد تعاونی‌های تامین نیاز باغداران پسته، پشتیبان صنایع دستی و آب آوران رود سیمره را در اولویت برنامه های ایجاد تعاونی خواند و همچنین بر تکمیل سه پروژه آب روستای مجتمع کهریز گیژان، اسد آباد و آقاجان با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی تاکید کرد.

فرماندار رومشکان در بخش دوم سخنان با تشکر از دکتر مسکنی، مهندس جهانی و مسئولان بانک توسعه تعاون گفت: با حضور دکتر مسکنی و تیم همراه، فرمایش مقام معظم رهبری درباره مدیر جهادی را به عینه مشاهده نمودیم.از حدود یک هفته پیش تیم دکتر مسکنی و مهندس جهانی در شهرستان مشغول بررسی وضعیت صنایع ،اشتغالزایی و ایجاد تعاونی در شهرستان رومشکان هستند که حضور این تیم قوی از برکات شهید گمنام می باشد.
مهندس نصیری پور بر تشکیل کارگروه ایجاد تعاونی در حوزه‌های یاد شده تاکید نموده و خواستار برگزاری جلسات منظم و هفتگی این کارگروه و تشویق حوزه‌های مختلف از جمله پسته‌کاران و دامداران و… بر ایجاد تعاونی شد.
ایجاد بازار دام با توجه به صادرات دام به کشورهای مجاور و سازماندهی این حوزه، ایجاد تعاونی پشم ریسی با توجه به ظرفیت‌های گسترده آن، ایجاد کارخانه خوراک دام، صنایع تبدیلی ، سورتینگ و بسته بندی فراورده‌های انار، تعاونی جمع‌آوری شیر جهت ارسال به شرکت پگاه لرستان، تعاونی باغداران پسته، تعاونی آب‌بران رود سیمره، استفاده از ظرفیت عظیم شیلات و خدمات کشاورزی مباحثی بودند که مهندس نصیری‌پور فرماندار شهرستان رومشکان بر پیگیری آنها تاکید نمود.

انتهای پیام/

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +