دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-29
کد خبر: 26300 |
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰ | ارسال توسط :
35 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس حفاظت محیط زیست پلدختر به ضرورت رعایت حق آبله زیست محیطی پلدختر تاکید و عنوان کرد: در فصول گرم سال، آب رودخانه کشکان به مناطق پایین دست نمی‌رسد و سبب مشکلات زیست محیطی زیادی برای مردم می‌شود.

رئیس حفاظت محیط زیست پلدختر با بیان اینکه مدیریت زیست بومی تالاب‌های پلدختر تصویب شد گفت: پاسگاه محیط بانی در منطقه حفاظت شده شاداب‌کوه پلدختر ایجاد می‌شود.

به گزارش صدای طرهان ،علی آبسری‌نژاد در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: مدیریت زیست بومی تالاب‌های پلدختر بعد از چندین سال معطلی در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شد که به عنوان سند راهبردی برای تالاب‌های پلدختر است و مردم در آن مشارکت داده، منتفع شده و منافع تالاب‌ها به مردم نطقه می‌رسد.

وی به پیگیری و همکاری دادگستری برای حل مشکل آلودگی و پساب شرکت نفت سرکان مالکوه اشاره کرد و افزود: پساب این شرکت از زمان احداث تاکنون بدون هیچ تصفیه‌ای به منابع آبی شهرستان ریخته می‌شد که با پیگیری صورت گرفته یک گودال احداث و کل پساب به شکل کاملاً ایزوله وارد این گودال می‌شود و بحث آلودگی آب و خاک عملاً برطرف شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست پلدختر به ضرورت رعایت حق آبله زیست محیطی پلدختر تاکید و عنوان کرد: در فصول گرم سال، آب رودخانه کشکان به مناطق پایین دست نمی‌رسد و سبب مشکلات زیست محیطی زیادی برای مردم می‌شود.

وی بیان کرد: کیفیت هوای شهرستان به صورت آنلاین در سامانه پایش کیفی هوای کشور قابل رصد و مشاهده است خوشبختانه منبع آلودگی خاصی در سطح شهرستان نداریم.

آبسری‌نژاد با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل گرد و غبار ناشی از خشک شدن تالاب‌ها و خارج از کشور است گفت: طی سال گذشته ۴۳ روز و ۱۰ ماهه امسال تاکنون هشت روز شاهد آلودگی هوا در شهرستان پلدختر بودیم.

وی تصریح کرد: در راستای کمک به ایجاد اشتغال و تعاملی که شعار دولت است، تعداد شش پرونده به کمیسیون هوای پاک ارجاع  شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته مشکلات ایجاد کارگاه‌ها برطرف و در مسیر احداث قرار گرفت.

رئیس حفاظت محیط زیست پلدختر خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۰ منطقه شاداب کوه پلدختر به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شد، این منطقه در زاگرس مرکزی به عنوان اکوسیستم و دارای جانوران و گیاهان غنی از جمله سمندر لرستانی است.

وی با بیان اینکه سمندر یک برند جهانی برای لرستان و نماد تنوع زیستی این استان است تصریح کرد: کَل، بز و پلنگ در منطقه حفاظت شده شاداب‌کوه وجود دارد.

آبسری‌نژاد گفت: مجوز پاسگاه محیط‌بانی در منطقه شاداب‌کوه اخذ و در سال آینده کلنگ‌زنی و احداث آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +