شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 26595 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳ | ارسال توسط :
39 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

طبق آخرین نظر کارشناسان بیکاری، سر درگمی و مشکلات روحی و روانی عامل اصلی گرایش به اعتیاد است و به دنبال آن ۵۰ درصد طلاقها، ۶۵ درصد سایر آسیبهای اجتماعی و حتی آمار سرقتها ناشی از اعتیاد و آثار سو مصرف مواد مخدر است


گفته مدیران اکثر دستگاه‌های اجرایی استان لازمه ی کاهش آسیبهای اجتماعی، هماهنگی بین دستگاهی و مشارکت جدی مردم است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای طرهان امروزه آسیب‌های اجتماعی به کانون اکثر خانواده‌های لرستانی رخنه کرده است و طبق آخرین مصاحبه پایگاه خبری سنگ‌نوشته به ندرت خانواده‌ای در لرستان مشاهده می‌شود که درگیر چهار آسیب اجتماعی: طلاق، بیکاری، اعتیاد و یا تجردگرایی نباشد. از طرفی رکود صنعت و نبود زیرساختهای کافی اشتغالزایی روز به روز بر فقر اقتصادی این مردم می‌افزاید. طبق گفته های افراد آسیب دیده عمده چهار آسیب اجتماعی فوق الذکر ریشه در فقر اقتصادی دارد که به دنبال آن به صورت معضلاتی چون بیکاری، خشونت و خودکشی، تجرگرایی و یا اعتیاد در جامعه ‌ریشه می‌دواند. افزایش آسیب‌های اجتماعی در استان لرستان زیبنده استان ما نیست و بیش از ۲۵ دستگاه باید در این زمینه تلاش کنند تا این معضلات برطرف شوند اما بی تعارف باید گفت حتی یکی از این دستگاه‌ها به جدیت در مبارزه و یا پیشگیری از این معضلات عمل نکرده است وگرنه لرستان در خط فقر و فلاکت نبود.
به گفته مدیران اکثر دستگاه‌های اجرایی استان لازمه ی کاهش آسیبهای اجتماعی، هماهنگی بین دستگاهی و مشارکت جدی مردم است و این اهتمام هدفمند ممکن نمی‌شود مگر با هم‌افزایی دولت، سازمان‌های مردم‌نهاد، مراکز و‌موسسات دولتی و مردمی و…. از سوی دیگر در وهله اول قوام و پایداری هر جامعه وابسته به استحکام خانواده می باشد و اگر خانواده ای با مسئولیت های خود آشنایی نداشته باشد، مستعد انواع آسیب‌های اجتماعی و روانی از قبیل خشونت، اعتیاد ،طلاق و …. است و تربیت فرزندان را با بحران مواجه می کند.باید تلاش شود فرهنگ اصیل ایرانی را به نسل های پی در پی انتقال دهیم و برکت خانواده ی ایرانی را حفظ نمائیم. هم چنین آگاهی از دستورات تربیتی درست و پایبندی به اخلاق حسنه در محیط خانواده ، مهمترین قدم در راه رسیدن به جامعه‌ای سالم است‌.
طبق آخرین نظر کارشناسان بیکاری، سر درگمی و مشکلات روحی و روانی عامل اصلی گرایش به اعتیاد است و به دنبال آن ۵۰ درصد طلاقها، ۶۵ درصد سایر آسیبهای اجتماعی و حتی آمار سرقتها ناشی از اعتیاد و آثار سو مصرف مواد مخدر است لذا انتظارات ما از دستگاه های اجرایی خصوصا فرهنگی بیشتر است زیرا آنچنان که باید و شاید است بدان نمی پردازند و شایسته است که در راستای مبارزه با مواد مخدر و آسیبهای اجتماعی مداخلات خود با سایر دستگاه ها را بیشتر کنند. دستگاه متولی اشتغالزایی دست همت بسپارد به دستگاه فرهنگی و دستگاه فرهنگی دست همت بسپارد به دیگری، مسئول استانی با کشوری و این مابین حلقه های اتصال مردمی را نیز حفظ کنند.
اما چنین مسئولانی معدود هستند از طرفی مردم استان لرستان با بار دیرین محرومیت در حساس‌ترین نقطه تغییر خود که می‌توانند نمایندگانی دادرس و تحول‌ساز انتخاب کند دچار سردرگمی، ایل پرستی و طایفه بازی می شوند و مهمترین عامل نجات خود که همان شایسته سالاری است را نادیده می‌گیرند لذا اینجاست که باید گفت از ماست که برماست فلاکت و‌محرومیت یک شبه در لرستان حادث نشده و تک تک ما در ایجاد آن نقش داریم. اگر هر کس در هر جایگاهی وظیفه کاری، شهروندی، اجتماعی، فرهنگی و… خود را درست ادا می کرد امروز اوضاع این استان تا این حد بغرنج و افسوس آور نبود لذا شایسته است انتخابات را جدی بگیریم و افراد واقعا کاربلد و شایسته‌ای برای تغییر سرنوشت استان خود انتخاب کنیم تا رفع محرومیت ‌ها و معضلات اجتماعی در لرستان در حد شعار باقی نماند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +