شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 24940 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۵۲ | ارسال توسط :
131 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

شهواری ضمن تاکید بر اینکه تا زمانی که بنده هستم آزادی مشروط و تخفیفات حقوقی حساب و کتاب دارد، بیان کرد: ما به قضات تاکید خواهیم کرد که از مجازات های عبرت آموز استفاده کنند تا انشاالله بتوانیم نعمت امنیت را برای جامعه به ارمغان بیاوریم

ما باید دستگاههای مسئول را پاسخگو بکنیم خصوصاً در حوزه جرم ، ما یک سلسله جرائمی داریم که ارتباط مستقیمی با ترک فعل دارند
به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ،حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری استان لرستان در دیدار با سردار الهی و فرماندهان انتظامی استان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، ابراز داشت: بنده به دعای تک‌تک شما برای خدمت گذاری به این مردم شریف، مهربان، عزیز، با صفا، دلاور و غیور نیاز دارم.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه امنیت یکی از نعمت هایی است که معمولاً انسان ها قدرش را نمی دانند، افزود: در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله و سلم داریم که می فرمایند دو نعمت که مورد غفلت قرار گرفته اند سلامت و امنیت است.
شهواری در ادامه افزود: هنگامی که شرارت یا اختلالی در نظم ایجاد می شود مردم آن وقت می فهمند که امنیت نعمت بزرگی است و کشور ما با همه دشمن هایی که دارد و با همه برنامه ریزی ها و توطئه هایی که میشود امنیت مثال زدنی دارد و در بین کشورهای اطراف خود که کانون های بحران است دارای ثبات امنیتی می باشد.
رئیس شورای قضایی استان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مولفه های مهم امنیت نیروی خدوم پرتلاش انتظامی است، بیان کرد: همه مردم ایران، مردم استان و خانواده هایمان اگر به راحتی در سطح شهر گشت و گذار میکنند و شب براحتی می خوابند مرهون تلاش‌های نیروی خدوم انتظامی می باشد که جای تقدیر و تشکر و سپاسگزاری دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دستگاه قضایی نیز یکی دیگر از مولفه های ایجاد امنیت و نظم می باشد، بیان کرد: همه ما در یک کشتی نشسته ایم و مقصد ما نیز یک جاست منتها ماموریت های ما متفاوت است، ما به مقصد نمی رسیم مگر اینکه بینمان تعامل، همکاری و وحدت باشد البته هر کدام در حدود اختیارات قانونی خود.
شهواری گفت: ما باید دستگاههای مسئول را پاسخگو بکنیم خصوصاً در حوزه جرم ، ما یک سلسله جرائمی داریم که ارتباط مستقیمی با ترک فعل دارند بطوریکه دستگاهی که متولی انجام یک کار است کار خود را انجام نمیدهد و نتیجه این ترک فعل وقوع جرم است.
وی گفت: به عنوان مثال در بحث اراضی ملی و منابع طبیعی قانون تاکید کرده است که خشت اول که احداث شد بایستی تخریب شود اما دستگاه مربوطه وظیفه خود را انجام نمیدهد و یک بنای عظیم ساخته می شود و تخریب آن هزینه های مختلف روانی و اجتماعی در پی دارد و در افکار عمومی تخریب منزل مردم می باشد همچنین آن ساختمان از منابع و امکانات کشور ساخته شده است.
نماینده عالی دستگاه قضایی در استان لرستان در ادامه بیان کرد: ما حتماً دستگاه‌های مسئول را پاسخگو خواهیم کرد و برای دستگاه هایی که به وظیفه خود عمل نمیکنند تشکیل پرونده خواهیم داد و بدون اغماض و تعارف برخورد جدی با آنها خواهیم داشت.
وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه در برخورد با تبعیض، رانت و فساد هر هزینه ای داشته باشد شخصا پرداخت خواهم کرد، ابراز کرد: جرائم خشن باعث ایجاد ناامنی است، زحمات نیروی انتظامی در دستگیری مجرمین جرائم خشن را که روزانه شهید تقدیم کشور می کند بایستی قدر دانست و ما نیز در دستگاه قضایی برخوردی بدون اغماض و عبرت آموز با آنها خواهیم کرد و همچنین این اشخاص شامل بحث آزادی مشروط، پابند الکترونیک و تخفیفات قانونی نخواهند شد.
شهواری ضمن تاکید بر اینکه تا زمانی که بنده هستم آزادی مشروط و تخفیفات حقوقی حساب و کتاب دارد، بیان کرد: ما به قضات تاکید خواهیم کرد که از مجازات های عبرت آموز استفاده کنند تا انشاالله بتوانیم نعمت امنیت را برای جامعه به ارمغان بیاوریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +