شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 25585 |
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۵۰ | ارسال توسط :
150 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم افزود: به نتیجه رسیدن این مسائل دشوار است، موضوع مسکن اصحاب فرهنگ و هنر از جمله خبرنگاران در مسکن ملی به طور ویژه مطرح شده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در چند روز گذشته در جلسات مختلف با حضور رئیس‌جمهور، مشکلات خبرنگاران مثل مسکن و معیشت مطرح شده و این موضوعات به طور جدی از جانب وزیر درحال پیگیری است.

به گزارش صدای طرهان به نقل از خبرگزاری تسنیم احمد مقیمی در ارتباط با اجرای عدالت فرهنگی اظهار داشت: شعار دولت سیزدهم و به ویژه وزارت ارشاد از ابتدا، برقراری عدالت فرهنگی و محرومیت‌زدایی بوده است؛ از این رو برای نخستین‌بار در این وزارتخانه قرارگاه عدالت فرهنگی و محرومیت‌زدایی شکل گرفت و وزیر در این حوزه مشاور دارد و این نشان‌دهنده وجود رویکرد وزارت ارشاد در این باره به‌ صورت‌ عملیاتی است.

وی افزود: حدود ۱۸۰ شهرستان در کشور وجود دارد که با تعاریف مختلف مشمول اولویت در عدالت فرهنگی و محرومیت‌زدایی می‌شوند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم با بیان اینکه به دنبال توزیع منابع به طور عادلانه هستیم، عنوان کرد: یکی از راهبردهای جدی در قرارگاه عدالت فرهنگی اختصاص اعتبارات به بخش‌های قاعده‌ای در هرم وزارت ارشاد است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای عدالت فرهنگی بیان کرد: حدود ۵۰ سفر شهرستانی به نقاط مختلف کشور انجام شده و می‌توان گفت که این سرکشی و تغییر نگاه نسبت به عدالت فرهنگی، اولین و مهم‌ترین اقدام است که در وزارت ارشاد دنبال می‌شود؛ وجود مشاور و قرارگاه در این حوزه و اولویت یافتن موضوع عدالت فرهنگی در همه معاونت‌ها گویای این تغییر نگاه است.

مقیمی اضافه کرد: آموزش رایگان هنر برای بیش از ۶۰ هزار نفر در مناطق کم‌برخوردار کشور از جمله اقدامات انجام شده در راستای عدالت فرهنگی است که با دو هدف استمرار و ورود به چرخه اقتصاد هنر دنبال می‌شود.

وی افزود: صندوق اعتباری هنر نیز یکی از بازوان مهم عدالت فرهنگی در وزارت ارشاد است که حامی قرارگاه بوده و عضویت، بیمه و تسهیلات در مناطق محروم را پوشش می‌دهد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم ادامه داد: هر کسی که در مناطق کم‌برخوردار‌ کتاب آماده برای چاپ داشته باشد، بسته به نوع کتاب وام بلاعوض دریافت کرده و تسهیلاتی به او تعلق می‌گیرد تا بتواند کتاب خود را چاپ کند؛ همچنین برگزاری نمایشگاه برای انواع آثار هنری نیازمند هزینه‌ است که در مناطق کم‌برخوردار با کمک صندوق اعتباری هنر انجام می‌شود.

وی با اشاره به حمایت از برگزاری رویدادها در مناطق محروم تصریح کرد: اولین جشنواره‌ نغمه‌های رضوی سرحد در سال گذشته در حدود هفت شهرستان کم‌برخوردار استان خراسان رضوی با حمایت وزارت ارشاد برگزار شد.

مقیمی در ارتباط با تسهیل صدور مجوز در مناطق کم‌برخوردار عنوان کرد: کارگروه ویژه در خصوص مناطق محروم در صندوق اعتباری هنر تشکیل شده و شرایطی که برای صدور یک مجوز در مرکز استان وجود دارد اما در شهرستان نیست را تسهیل می‌کند.

رویکرد وزارت ارشاد در دو سال گذشته، توسعه عدالت فرهنگی بوده که به صورت عملی نیز اتفاق افتاده است.

وی در ارتباط با پیگیری چالش‌های خبرنگاران در وزارت ارشاد گفت: در چند روز گذشته در جلسات مختلف با حضور رئیس‌جمهور، مشکلات خبرنگاران مثل مسکن و معیشت مطرح شده و این موضوعات به طور جدی از جانب وزیر درحال پیگیری است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم افزود: به نتیجه رسیدن این مسائل دشوار است، موضوع مسکن اصحاب فرهنگ و هنر از جمله خبرنگاران در مسکن ملی به طور ویژه مطرح شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از این مسائل استانی است و اداره ارشاد استان به همراه خانه مطبوعات باید آن را پیگیری کنند، تصریح کرد: زمینه‌ها و اراده برای حل این مشکلات وجود دارد و نیازمند رکن سوم پیگیری است؛ پیگیری‌های فردی همیشه پاسخگو نیست و پیگیری‌های جمعی بیشتره به نتیجه می‌رسد، اما در این باره هنوز نقاط ضعفی وجود دارد.

انتهای پیام /

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +