یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-28
کد خبر: 25664 |
تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۴۵ | ارسال توسط :
142 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

کلنگ زنی وبهره‌برداری از چند طرح عمرانی، اقتصادی، بهداشتی و درمانی در لرستان به مناسبت هفته دولت

با حضور استاندار، معاونین، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی و شهرستانی، چندین طرح اقتصادی و عمرانی، بهداشتی و درمانی، در سه شهرستان بروجرد، دورود و الیگودرز، کلنگ زنی، افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش صدای طرهان ، امروز پنج شنبه ۹ شهریور در آخرین روز هفته دولت، با حضور استاندار، معاونین، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی و شهرستانی، چندین طرح اقتصادی و عمرانی، بهداشتی و درمانی، در سه شهرستان بروجرد، دورود و الیگودرز، کلنگ زنی، افتتاح و به بهره برداری رسید.

افتتاح شرکت تولیدی محصولات آرایشی بهداشتی مهلران بروجرد

این شرکت خصوصی ۱۲۰ محصول آرایشی بهداشتی تولید می کند و با ظرفیت تولید ۵ هزار و ۲۰۰ تن در سال، در زمینی به مساحت هزار و زیربنای ۵۰۰ متر به بهره برداری رسید.
برای ساخت و بهره برداری آن، بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و برای ۱۳۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

کلنگ زنی خوابگاه متاهلین دانشگاه آیت الله بروجردی (ره)

این خوابگاه در ۱۱ بلوک ساخته خواهد شد که فاز اول این خوابگاه شامل یک بلوک با ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار ظرف یک سال به بهره برداری خواهد رسید

اعتبار این بلوک از محل صرفه جویی و مدیریت هزینه های دانشگاه تامین شده است و اعتبار مابقی بلوک ها از محل اعتبارات ملی تامین خواهد شد.

بنا به پیشنهاد فاطمه مقصودی، نماینده مردم بروجرد، این خوابگاه به نام خبرنگار شهید محمود صارمی نامگذاری شد.

کلنگ زنی نیروگاه ۲۰ مگاواتی شهید بروجردی چالانچولان

این نیروگاه با ظرفیت ۲۰ مگاوات و سرمایه گذاری ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو با مشارکت سرمایه گذار خارجی و ۸۰۰ میلیارد ریال بخش خصوصی، ظرف یکسال به بهره برداری خواهد رسید.

با احداث این نیروگاه، ۳۵ نفر مشغول به کار خواهند شد.

افتتاح فاز ۳ نیروگاه گازی نورافزای افلاکیان دورود

این نیروگاه با ۲ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی ظرفیت تولید سالانه انرژی ۸۴ هزار مگاوات ساعت، مصرف گاز ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و اشتغال زایی ۱۱ نفر افتتاح شد.

فاز اول این نیروگاه در سال ۱۴۰۰ و فاز دوم آن در سال ۱۴۰۱ در شهرک صنعتی دورود با ظرفیت ۷۷۲ مگاوات وارد مدار شده است که با اضافه شدن فاز سوم، در مجموع، ظرفیت نیروگاه، به هزار و ۱۵۸ مگاوات رسیده است.

افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهری برکت شهید بهشتی دورود

این مرکز با زیربنای ۱۸۲ مترمربع، در سه طبقه، با مساحت ساخت ۵۹۲ مترمربع و با سرمایه گذاری ۷۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مرکز خدمات جامع شهری روستایی شهید بهشتی دورود، جمعیت بیش از ۲۷ هزار نفری شامل ۲۴ هزار نفر شهری و بیش از ۳ هزار نفر روستایی را تحت پوشش خدمات سلامت قرار می دهد.

ویزیت پزشک، مامایی، بهداشت خانواده، بهداشت محیط، مشاوره روانشناسی، تغذیه و مبارزه با بیماری های واگیر و غیر واگیر، از جمله خدماتی است که در این مرکز ارائه می شود.

افتتاح فاز اول شرکت صنعتی و معدنی در جهان الیگودرز

این شرکت تولید انواع پودر سنگ، در ۳ خط فعال با ظرفیت تولید ۱۲۰ تن در روز، ۳۰ نفر اشتغال زایی مستقیم، ۲ خط در دست راه اندازی با ظرفیت ۱۵۰ تن در روز، در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع زمین با زیربنای ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع فعالیت می کند.

بخش معدن دولومیت این شرکت با ظرفیت معادل ۳ هزار تن و اشتغال زایی ۱۵ نفر از دیگر بخش های این شرکت صنعتی معدنی است.

مصوبه ی فرمانداری ویژه الیگودرز، ۳۱ خرداد سال جاری توسط هیات دولت تصویب، ۴ تیرماه، به وزارت کشور و ۷ مرداد ماه، مصوبه به استانداری لرستان ابلاغ شد و امروز رسماً کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +