جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-03
کد خبر: 25693 |
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ | ارسال توسط :
68 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

مدیر کل فنی حرفه ای لرستان بیان کرد: برای دانش آموزان طرح تابستان مهارت برگزار شد که در این طرح بیش از ۴۰۰۰ نفر از دانش آموزان شرکت کردند که جز طرح‌های موفق بود و با استقبال خوبی در لرستان مواجه شد که این طرح از تیر ماه شروع شده و تا ۱۵ شهریور ماه ادامه دارد.

مدیر کل فنی و حرفه ای لرستان افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای یک دستگاه حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد است با این تفاوت که وظیفه ما توانمند کردن افراد برای ورود به بازار کار و کسب درآمد

به گزارش صدای طرهان، حشمت اله معتمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزار شد گفت: رسانه‌ها سکاندار مطالبه‌گری مردم هستند که دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگو باشند.

مدیر کل فنی و حرفه ای لرستان افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای یک دستگاه حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد است با این تفاوت که وظیفه ما توانمند کردن افراد برای ورود به بازار کار و کسب درآمد و افرادی که شاغل هستند مهارت هایشان را به روز می کنند.

معتمدی بیان کرد: همه ما نیاز داریم در شغلی که هستیم رشد کنیم مطالعه کنیم و مهارتهایمان را افزایش دهیم چرا که تکنولوژی به سرعت و با شتاب خیلی زیادی رشد می‌کند کسانی که خودشان را به روز نکنند بازار کار این‌ها را کنار می‌زند.

وی اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای در سطح کشور ۱۹ جامعه هدف دارد که این سازمان در لرستان ۱۸ جامعه هدف دارد که یکی از این جوامع هدف مناطق مرزی هستند که در لرستان منطقه مرزی نداریم.

مدیر کل فنی حرفه‌ای لرستان اذعان کرد: یکی از جوامع هدف ما آسیب دیدگان اجتماعی هستند کسانی که در مناطق آسیب دیده و حاشیه شهرها زندگی می‌کنند سازمان فنی حرفه‌ای ورود می‌کند و برای این افراد دوره‌های مورد نیاز را برگزار می‌کند که چند تیم سیار در محلات هدف و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی داریم.

معتمدی گفت: ۱۸ جامعه هدف با دیگر دستگاه‌های اجرایی همپوشانی دارند که طی تفاهم نامه ای با شرکای اجتماعی برنامه‌هایی در حال اجرا داریم.

وی افزود: معلولین و اتباع خارجی از دیگر جوامع هدف سازمان فنی حرفه‌ای هستند که برای معلولین طی تفاهم نامه ای با بهزیستی کارگاه‌های مشترکی برگزار کنیم در جهت توانمندسازی این افراد و اتباع خارجی در اردوگاهی در شهرستان ازنا ساکن هستند و دوره‌هایی برای این افراد برگزار شده است که در بخش خصوصی مشغول به کار هستند.

این مقام مسئول عنوان کرد: دانش آموزان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را داریم که این دسته نیز جز جامعه هدف ما هستند که در دو طرح کواد و نخلستان جهت تکمیل مهارت‌هایشان آموزش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌بینند.

مدیر کل فنی حرفه ای لرستان بیان کرد: برای دانش آموزان طرح تابستان مهارت برگزار شد که در این طرح بیش از ۴۰۰۰ نفر از دانش آموزان شرکت کردند که جز طرح‌های موفق بود و با استقبال خوبی در لرستان مواجه شد که این طرح از تیر ماه شروع شده و تا ۱۵ شهریور ماه ادامه دارد.

وی گفت:به زنان خانه دار نیز آموزش‌هایی داده می‌شود که در کنار زندگی روزمره‌شان برای خودشان شغل ایجاد کنند بیش از ۲۰۰ حرفه برای زنان خانه‌دار داریم که هر کسی با توجه به شرایط روحی و فیزیکی در این دوره‌ها شرکت می‌کند.

معتمدی اظهار داشت: در خرم آباد بیش از۱٠ رشته جدید ایجاد کردیم که رشته‌های بورس و بازار هستند با توجه به اینکه اولین دغدغه هر کار تولیدی بازار فروش محصولات است کارآفرینان را برای فروش محصولات به بازار کار وصل کردیم و استفاده از آموزشگاه‌هایی که با فنی حرفه‌ای کار می‌کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: زنان سرپرست خانوار از دیگر گروه‌های هدف ما هستند که امسال برای اشتغال ۷۰۰ زن خانه دار تاکنون به ۶۰ درصد این افراد آموزش داده شده است که چند کارگاه که توسط این بانوان ایجاد شده بود در هفته دولت افتتاح شدند اولویت این طرح ها با شهر نورآباد است به دلیل اینکه در حوزه بانوان تقاضای زیادی داریم.
انتهای پیام /

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +