شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 24666 |
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹ | ارسال توسط :
212 بازدید
۰
7
ارسال به دوستان
پ

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تامین ۲۱ دستگاه کمباین برای برداشت محصول «کاملینا» در استان خبر داد و گفت:در لرستان بالغ بر پنج هزار و ۳۰۰ هکتار کاشت شده است. به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ،جهانبخش دولتشاه بیان کرد: در استان بالغ بر ۳۹۰ دستگاه کمباین وجود دارد که ۹۰درصد آنها قابلیت برداشت کاملینا […]

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تامین ۲۱ دستگاه کمباین برای برداشت محصول «کاملینا» در استان خبر داد و گفت:در لرستان بالغ بر پنج هزار و ۳۰۰ هکتار کاشت شده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ،جهانبخش دولتشاه بیان کرد: در استان بالغ بر ۳۹۰ دستگاه کمباین وجود دارد که ۹۰درصد آنها قابلیت برداشت کاملینا را ندارند زیرا کاه کوب را نصب کرده اند و به همین دلیل برای برداشت کاملینا در استان واهمه های زیادی وجود داشت.

وی ادامه داد: از ابتدا قرار بود کمباین مورد نیاز از استان شیراز تامین شود اما با توجه به همپوشانی زمان برداشت و مسافت زیاد بین استان لرستان و استان فارس نمی توانستیم ماشین آلات مورد نیاز را بردای برداشت کاملینا از شیرزا تامین کنیم.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: در این راستا جلسه ای با حضور نماینده کمباین داران، مدیرعامل کمباین داران، رئیس اداره مکانیزاسیون ، معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی استان همدان برگزار شد و به توافقاتی رسیدیم.

وی گفت: با توجه به اینکه استان همدان قریب به یک هزار و ۶۰۰ دستگاه کمباین دارد و سردسیر تر از لرستان است، مرحله برداشت در آن استان بعد از لرستان انجام می شود ، لذا مذاکرات و توافقات لازم صورت گرفته است و قول مساعد داده شد تا ۲۱ دستگاه کمباین غیر کاه کوب دار برای لرستان در نظر بگیرند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه در شهرهای گرمسیری مثل پلدختر ، گندم ۲۰ اردیبهشت برداشت می شود این احتمال وجود دارد که ۱۰ روز قبل از برداشت گندم، به مرحله برداشت کاملینا برسیم،لذا کمباین لازم برای برداشت های«کاملینا» در پلدختر تامین می شود و به مرور زمان برای سایر شهرستانها نیز تعداد بیشتر می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +