دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-29
کد خبر: 26392 |
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳ | ارسال توسط :
19 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از صدور ۴۳ مجوز زیست محیطی ماده ٢٣ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای طرح های ملی و استانی در دولت سیزدهم خبر داد.

اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان برای ۴۳ طرح ملی و استانی مجوز زیست محیطی ماده ٢٣ صادر گردیده است که از این تعداد ۲۳ مجوز در سال ۱۴۰۱ و ۱۹ مجوز در سال ۱۴۰۲ صادر شده است.

به گزارش صدای طرهان ، علی سالاروند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی ماده ۲۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) طی نامه شماره ۷۳۶۴۵ مورخ ۱۴۰۰/۲/۲۱ سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است و به موجب این ابلاغ کلیه دستگاه های اجرایی استانی جهت پیشنهاد طرح های تملک دارایی های سرمایه ای( اعم از جدید و یا طرح های دارای مجوز ماده ۲۳ واجد تغییرات در مشخصات اصلی )مکلفند قبل از مبادله موافقت نامه با رعایت ضوابط مندرج در مفاد دستورالعمل اجرایی مزبور نسبت به اخذ مجوز ماده ۲۳ از محیط زیست و پدافند غیرعامل اقدام نمایند.

وی افزود: در واقع مجوز زیست محیطی ماده ٢٣ برای طرح های ملی و استانی به نوعی مجوز تامین مالی این پروژه‌ها از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور است که باعث آبادانی و پیشرفت استان می‌شود لذا این طرح‌ها که عمدتا در حوزه‌های سد سازی، احداث جاده‌های مهم مواصلاتی، شهرسازی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و رفاهی، ایجاد زیرساخت‌های فاضلاب‌های شهری و ایجاد زیرساخت‌های اداری و … هستند با این مجوزهای تامین اعتبار شده‌اند و بصورت ١٠٠ درصد به اجرا در خواهند آمد و باعث شکوفایی و تحول در استان خواهند شد.

سالاروند اظهار داشت:در دولت سیزدهم در استان لرستان با همت و تلاش شبانه‌روز مسئولین استانی و با همراهی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان برای ۴۳ طرح ملی و استانی مجوز زیست محیطی ماده ٢٣ صادر گردیده است که از این تعداد ۲۳ مجوز در سال ۱۴۰۱ و ۱۹ مجوز در سال ۱۴۰۲ صادر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: از مهمترین این مجوزها می‌توان به مجوز ماده ۲۳ طرح سد و نیروگاه تنگ معشور توسط سازمان حفاظت محیط زیست اشاره نمود که با احداث آن شهرستان‌های کوهدشت، چگنی، رومشکان و دلفان از مواهب آن منتفع خواهند شد. این طرح که از مطالبات اصلی مردم لرستان و مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهور به استان لرستان بوده است و تخصیص اعتبارات این طرح منوط به مجوز زیست محیطی ماده ۲۳ شده بود که خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر نهایتا در اولین روز اسفند سال جاری این مجوز بعنوان عیدی از طرف سازمان حفاظت محیط زیست کشور به مردم لرستان داده شد و اهمیت اجرای این طرح برای مردم چندین شهر استان لرستان آنچنان است که اعلام صدور مجوز از طرف وزیر محترم کشور رسانه‌ای و اعلام عمومی شد و موجی از خوشحالی در بین مردم استان ایجاد کرد.

مدیر کل محیط زیست لرستان ادامه داد:از دیگر طرح‌های مهم می‌توان به صدور مجوز ماده ۲۳ طرح کنارگذر غربی شهر خرم آباد اشاره نمود که بار ترافیکی وارد شده در مرکز استان را به شکل قابل توجهی برطرف خواهد نمود.

وی گفت: در واقع آمار بالای طرح‌هایی که مجوز زیست محیطی ماده ۲۳ برای آن‌ها طی دو سال گذشته صادر شده است، نشان از تلاش شبانه روزی دولت در استان لرستان برای عبور از جا ماندگی ادوار گذشته است و از طرف دیگر نشان از همراهی کامل سازمان حفاظت محیط زیست کشور و به تبع آن اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان در دولت خدمتگزار می‌باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +