چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
کد خبر: 22652 |
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴ | ارسال توسط :
130 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه یکی از برنامه های این سازمان خودکفایی در تولید روغن خوراکی است،گفت:پیش بینی می شود،سطح زیرکشت دانه روغنی کاملینا به ۵٠٠٠ هکتار برسد. به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ، سید عماد شاهرخی به بیان اینکه کشت دانه روغنی «کاملینا» یک محصول استراتژیک محسوب می شود وبرای […]

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه یکی از برنامه های این سازمان خودکفایی در تولید روغن خوراکی است،گفت:پیش بینی می شود،سطح زیرکشت دانه روغنی کاملینا به ۵٠٠٠ هکتار برسد.

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ، سید عماد شاهرخی به بیان اینکه کشت دانه روغنی «کاملینا» یک محصول استراتژیک محسوب می شود وبرای توسعه آن باید تلاش کنیم، اظهار داشت: کشت گیاه «کاملینا» دراستان یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است که برای اجرایی شدن این برنامه و همچنین خودکفایی درتولید روغن خوراکی بایستی مشارکت وتلاش بیشتری داشته باشیم.

وی افزود:با توجه به اینکه حدود ۷۵ درصد از اراضی استان دیم می باشد، درسال زراعی گذشته قریب به ۵۷۲ هکتار ازاین اراضی به کشت دانه روغنی «کاملینا» اختصاص یافته است که ازاین سطح ۴٠٠ تن برداشت شده است.

شاهرخی تصریح کرد: با توجه به وقوع خشکسالی شدید در استان عملکرد مناسبی در زمینه کشت گیاه «کاملینا» در نقاط مختلف داشتیم که در جهت ایجاد تناوب زراعی و تنوع محصول دردیم امسال با همت کلیه همکاران تاکنون حدود ۳۵٠٠ هکتار از اراضی دیم استان به زیر کشت این محصول داشته ایم و پیش‌بینی می‌شود تا سطح ۵٠٠٠ هکتار کشت شود که می‌تواند تحولی بزرگ در کشاورزی استان باشد.

انتهای پیام/

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +