دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-06
کد خبر: 26276 |
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ | ارسال توسط :
46 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

ائمه‌ جمعه لرستان ضمن محکومیت حملات موشکی و پهبادی آمریکا و انگلیس به یمن، گفتند: مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه‌ای همگانی و الهی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سالروز فرار شاه از کشور عنوان کرد: این رژیم منحوس پهلوی علیرغم حمایت‌های شرق و غرب اما سرنگون شد که دلیل شکست آنها، حضور مردم در صحنه بود که به پشتوانه امام‌ راحل این انقلاب به پیروزی رسید.

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان »، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد، اظهارداشت: پیشوایان معصوم ما به عنوان انسان‌هایی کامل، هم رابطه فردی با خدا داشتند و هم ارتباط با مردم داشتند و علاوه بر این، در فعالیت‌های سیاسی حضور مستمری داشته که در همین مسیر به شهادت رسیدند.

وی افزود: ۲۷ دی روز شهادت حجت‌الاسلام و المسلمین نواب صفوی است که در سال ۴۴ به همراه تعدادی از یارانش به دست رژیم پهلوی به درجه شهادت رسیدند و بعد از ۱۰ سال مبارزه و جهاد مستمر در راستای همان ارزش‌هایی که امامین انقلاب فرمودند، این افراد به عنوان پیشتازان در راه خدا به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سالروز فرار شاه از کشور عنوان کرد: این رژیم منحوس پهلوی علیرغم حمایت‌های شرق و غرب اما سرنگون شد که دلیل شکست آنها، حضور مردم در صحنه بود که به پشتوانه امام‌ راحل این انقلاب به پیروزی رسید.

وی تصریح کرد: ریاست جمهوری بر حرکت در مسیر قانون در اداره کشور تاکید کردند و بر نفی ساز و کارهای غیرقانونی تاکید داشتند و فرمودند هر کسی از مدار قانون خارج شود، فرصت خدمت از او گرفته می‌شود و این جای تشکر دارد و تقاضا می‌شود به استان‌ها هم نظری داشته باشد چرا که خارج از ساز و کار قانونی و تبعیض در برخی از استان‌ها هم چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

شاهرخی با اشاره به انتخابات پیش رو یادآورشد: مشارکت در انتخابات، امنیت‌آور است و مجلس شورای اسلامی در طول ۱۱ دوره قوانین موثری را مصوب کرده است و جایگاه مجلس رفیع است، قانون مقابله با تحریم‌ها از همین مجلس است، قانون جوانی جمعیت و رتبه‌بندی معلمان از همین مجلس مصوب شده است.

آمریکا از اقتدار جبهه مقاومت هراس دارد

حجت‌الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بروجرد اظهارداشت: طی این سال‌ها جبهه مقاومت در بسیاری از کشورهای آزادی‌خواه بسیار قدرتمند شده به‌طوری که یمن در دفاع از خود در برابر دشمن ایستاده است.

وی افزود: امروز آمریکا و هم‌پیمانان او از اقتدار جبهه مقاومت بسیار هراسان هستند و یمن به دلیل توانمندی و قدرتی که دارد، پاسخی سخت به آمریکا داده است و یمن با حمله به کشتی آمریکا نشان داد که محکم‌تر از همیشه در برابر دشمن ایستاده است.

امام‌جمعه بروجرد به سالروز شهادت فدائیان اسلام اشاره کرد و گفت: این بزرگ‌مردان سال‌ها با شجاعت در برابر رژیم پهلوی ایستادند و در این راه برای دفاع از اسلام و قرآن به مبارزه پرداختند و در زمینه‌سازی پیروزی انقلاب نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

وی رسیدگی به مشکلات نساجی بروجرد را ضروری برشمرد و تصریح کرد: کارخانه نساجی بروجرد مشکلاتی دارد که باید استاندار و سازمان بازرسی در این راستا وارد شوند و باید به وضعیت کارگرانی که از کارخانه اخراج شدند، رسیدگی شود.

حسینی گفت: این واحد تولیدی تاکنون ۴۲۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفته و باید بررسی شود که مشکل این کارخانه چیست و هرچه سریع‌تر مشکل کارگران برطرف گردد.

امام جمعه بروجرد با اشاره به ولادت امام محمدباقر(ع) خاطرنشان کرد: همه اهل بیت(ع) برای اسلام و قرآن و ترویج دین در جامعه تلاش‌های زیادی داشتند که امام محمدباقر(ع) نیز در این راه خدمت زیادی داشته که باید از آنها الگوگیری کنیم.

وی بیان کرد: از دیگر مناسبت‌های این هفته شهادت امام هادی(ع) است که ایشان در طول حیات خود در جامعه هدایتگری بی‌نظیر بودند.

مشارکت پرشور در انتخابات یک وظیفه مهم است

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: حکم خدا و هر آنچه را که دستور و نازل فرموده است، بایستی بجا آورده و به فکر فقرا باشیم، گناه جامعه را به تباهی می‌کشاند و در برابر آن بایستی امربه‌معروف و نهی از منکر انجام شود.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مردم قم، افزود: درصحنه‌های مختلف کشور، مردم همیشه درصحنه دفاع از انقلاب اسلامی در میدان هستند و به این خاطر امروز جنایتکاران عالم فهمیده‌اند که این انقلاب را نمی‌توان شکست داد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت فضای مجازی و سوادرسانه‌ای از دیدگاه مقام معظم رهبری، عنوان کرد: امروز روز دوقطبی سازی نیست، بلکه روز وحدت و مشارکت واقعی است، تمام گروه‌های سیاسی که معتقد به‌نظام هستند به میدان بیایند و مشارکتی حداکثری در انتخابات را رقم بزند؛ تلاش رسانه‌های بیگانه و برخی عوامل داخلی دلسرد کردن مردم از نظام است.

وی تصریح کرد: راه نجات کشور، حضور مردم درصحنه است، اگر حضور مردم در وقایع سال ۵۶ نبود انقلاب شکل نمی‌گرفت و در ادامه اگر این حضور تداوم پیدا نمی‌کرد، در جنگ ۸ ساله نیز پیروز نمی‌شدیم.

طهماسبی با اشاره به بازخوانی دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی پیرامون نقش آراء مردم، گفت: مشروعیت این نظام اسلامی، الهی است، مردم ایران تا این لحظه باصلابت، درصحنه بوده و هستند، اسلام ناب برای اراده مردم ارزش قائل است.

امام‌جمعه کوهدشت یادآورشد: مردم بایستی افرادی انتخاب کنند که خواسته مردم را انجام و تحول را محقق کنند و مجلسی تحول‌آفرین را به وجود بیاورند.

وی با اشاره به جنایات دنیای غرب در غزه و حادثه کرمان، افزود: حمله شب گذشته آمریکا و انگلیس را به برخی مواضع یمن را محکوم می‌کنیم، شگرد جدید دنیای غرب این است که خط مقاومت را از بین ببرند و ناایمن‌سازی این محور در سر دارد ولی راه به‌جایی نخواهد برد.

طهماسبی با اشاره به اهمیت انتخاب اصلح و ضرورت حضور گسترده در انتخابات، بیان کرد: مشارکت پرشور و حداکثری در انتخابات یک وظیفه مهم الهی، ملی و انسانی است، کاندیداها بایستی اخلاق را سرلوحه فعالیت‌های انتخاباتی خود قرار داده و از هرگونه تخریب پرهیز کنند.

انتخابات زمینه‌ساز تحول است

حجت‌الاسلام والمسلمین مراد امیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر ضمن محکوم نمودن حملات وحشیانه آمریکا و انگلیس به یمن، اظهارداشت: برای دنیا خباثت‌های ظالمانه آمریکا و انگلیس مجدد نمایان شد و به لطف و اراده خداوند این آخرین ائتلاف آمریکایی_انگلیسی در سطح دنیا بوده و به تاریخ خواهد پیوست.

وی افزود: مردم سلسله درزمینهٔ وعده‌های دولت ازجمله موضوع مسکن مهر منتظر کارهای عملی هستند، از مسئولان مربوطه می‌خواهیم هر اقدامی که در این خصوص انجام دادند شفاف‌سازی کنند زیرا این انتظار زیبنده مردم نیست.

امام‌جمعه الشتر با اشاره به موضوع انتخابات و فرصت ارائه ایده‌ها و سلایق گوناگون در سطح جامعه، عنوان کرد: همه افراد با نگاه‌های متفاوت وارد انتخابات می‌شوند، لذا وظیفه شورای نگهبان بسیار مهم‌تر از چیزی است که ما فرض می‌کنیم و این فضا را برای تمام طیف‌ها ایجاد می‌کند و نه برای یک جناح که خدای‌نکرده بعدازآن اتفاقات تلخی بیفتد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات زمینه‌ساز تحول است، تصریح کرد: رقابت‌های انتخابات معرض نمایش ایده‌های مختلف و قدرت ایجاد تحول است به شکلی که نتیجه آن طوری باشد گره از کار مردم باز کند.

امیدی با اشاره به اینکه زمانی می‌توانیم در انتخابات تحول احساس کنیم که افکار نو و جدید وارد صحنه شوند و این ایده‌ها به مردم ارائه شود تا رأی مردم را جذب کنند، گفت: نکته‌ای که بایستی موردتوجه قرار بگیرد این‌ است که ایده‌ها باید داری سه ویژگی‌ باشند اول اقبال عمومی داشته باشند، دوم تحول زا بوده و در سطح جامعه نگاه کلی داشته باشد نه نگاه جزئی؛ سومین ویژگی‌ این است که پایه‌ای و مبنایی باشد و فقط وضعیت فعلی را نبینند و مشکلات عامه مردم را حل کنند.

امام‌جمعه الشتر بیان کرد: هر فردی شایسته تحول‌آفرینی نیست و افرادی می‌توانند تحول ایجاد کند که چهار ویژگی داشته باشند، ویژگی اول این است که خود شخص تحول‌گرا باشد، دوم اصول تحول را فهمیده باشد، سوم کسی توان تحلیل داشته باشد و چهارم از تجربه کافی برخوردار داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت رجب و مناسبت‌های این ماه مبارک، اظهارداشت: یکی از مشکلات و رسومات که موردانتقاد مردم شهرستان نیز است هزینه‌های سنگین فاتحه‌خوانی، عروسی‌ها و دیگر مراسمات کمرشکن است و همه ما نسبت به عدم تلاش برای جلوگیری از آن، در پیشگاه خداوند مسئول هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +