پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 23051 |
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳ | ارسال توسط :
87 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:ازبرنامه های اصلی ما ترویج وفرهنگ سازی مصرف مرغ سایز درلرستان است. به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان، درجلسه راهکارمرغ سایز درلرستان که به ریاست سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان،معاون بهبودات دامی،معاون توسعه بازرگانی،مدیران ستادی ومدیرکل دام پزشکی ونماینده استانداری لرستان درمحل سالن جلسات سازمان برگزار شد،سید […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:ازبرنامه های اصلی ما ترویج وفرهنگ سازی مصرف مرغ سایز درلرستان است.

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان، درجلسه راهکارمرغ سایز درلرستان که به ریاست سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان،معاون بهبودات دامی،معاون توسعه بازرگانی،مدیران ستادی ومدیرکل دام پزشکی ونماینده استانداری لرستان درمحل سالن جلسات سازمان برگزار شد،سید عماد شاهرخی اظهار کرد:واقعیت این است که در کل دنیا معمولاً مرغ هایی مصرف می کنند که وزن زنده آنها بین یک ودویست تا زیر دوکلیو گرم است که معمولاً دارای کیفیت و سلامت بهتری هستند.

شاهرخی در ادامه افزود:مردم ما بیشتر مرغ از ۲ کیلوگرم بالاتر مصرف می کنند که بخشی از وزن آن چربی دور شکم مرغ راتشکیل می دهد که هیچ ارزش مصرف انسانی را ندارد و معمولاً دور ریخته می شد.

سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بابیان اینکه بافرهنگ سازی می توان گرایش مصرف مردم به مرغ سایز تغییر داد گفت:مابه دنبال این هستیم که با فرهنگ‌سازی مرغ سایز را در بین مردم ترویج دهیم ودراین زمینه کارهای خوبی صورت گرفته وبا هماهنگی دستگاههای مرتبط به این موضوع ماهیانه جلسه داریم ومسائل ومشکلات رارصد می‌کنیم.

وی افزود:باتوجه به اینکه بیشترنهاده ها وارداتی است وبیشتر این نهاده ها تبدیل به چربی میشود و دور ریخته میشود وبه دنبال این هستیم که بتوانیم به شکل مطلوب به نفع تولید کننده ومصرف کننده عمل کنیم.

شاهرخی تصریح کرد: از۵۰ روز به بالا هم ضریب تبدیل بالاتر می رود هم اینکه به دلیل تلفاتی که ممکن است داشته باشد به زیان تولید کننده است ،لذادراین شرایط نیاز است مرغ سایز را ترویج کنیم تا مردم نیز بتوانند ازمرغ باکیفیت تر استفاده کنند

انتهای پیام/

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +