جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 24647 |
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳ | ارسال توسط :
77 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

دلفان،از مجهز شدن همه بیمارستان های لرستان به تجهیزات سنگین از جمله، ام آر ای، سی تی اسکن و… خبر داد و گفت:با ساخت هزار و ۲۰۰ تخت در قالب چهار بیمارستان بخش درمان استان متحول می شود. به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان،دکتر بهرام دلفان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، صبح امروز در سه شنبه […]

دلفان،از مجهز شدن همه بیمارستان های لرستان به تجهیزات سنگین از جمله، ام آر ای، سی تی اسکن و… خبر داد و گفت:با ساخت هزار و ۲۰۰ تخت در قالب چهار بیمارستان بخش درمان استان متحول می شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان،دکتر بهرام دلفان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، صبح امروز در سه شنبه های خبری در جمع خبرنگاران، که در سالن اجتماعات بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد برگزار شد،گفت:اعتقاد دارم پیشرفت کشور در گرو همدلی، وحدت و همفکری است که علاوه برانتقادات و ارائه پیشنهادات با همدلی باید به حل مشکلات در استان لرستان بپردازیم و با به تصویر کشیدن نقاط قوت، زمینه را برای نقد منصفانه نیز مهیا کنیم.

وی افزود: مطالبات ملی و استانی ما نباید در سطح جزیی و شخصی باشد و همواره مطالبات جزیی به مطالبات کلان ضربه زده است و در این راستا آمارهای دقیق جنبه سازنده دارند و از آمار های غیر واقعی باید پرهیز کرد.

دلفان،خاطر نشان کرد: وظیفه ما حل مشکلات مردم است و رسانه باید اذهان عمومی را به این سمت هدایت کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت:به علت بومی و مقیم بودن در استان لرستان اشراف بیشتری بر مشکلات موجود داریم و شناخت کمبودها باعث شده است که در زمینه خدمت رسانی در عرصه اردوهای جهادی براساس برنامه ریزی نظام سلامت به حل مشکلات درمانی مناطق محروم بپردازیم.

وی تصریح کرد: خدمات دندانپزشکی یکی از گرانترین خدمات در حوزه سلامت است، در این راستا هشت اردوی جهادی دندانپزشکی در مناطق محروم برگزار کرده ایم که این خدمات در حوزه پزشکی اجتماعی مانند مادران باردار ، کودکان زیر شش سال، مددجویان و دندانپزشکی کودکان در حال شکل گیری است.

دلفان بیان کرد:هزار و ۲۰۰ تخت در حال ساخت در چهار بیمارستان”نیایش” خرم آباد ،”گهر” دورود،” رازی”کوهدشت و “امام علی (ع)” رومشکان تا سه سال آینده جهت خدمت به مردم در روند ساخت و ساز قرار دارند که این آمار بیش از یک سوم تخت های موجود است و بخش درمان استان لرستان را متحول خواهد کرد.

دلفان تاکید کرد: علاوه بر پروژه های کلان در دانشگاه علوم پزشکی استان، پروژه های بیشماری نیز در حال تکمیل در آینده نزدیک و سال آینده هستند که در این خصوص، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با دانشگاه تعامل بسیار خوبی دارد.

وی گفت: اجرای ۱۰۵ پروژه بهداشتی در استان در کنار پروژه های درمانی نیز در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم ظرف دو سال آینده این پروژه‌ها نیز عملیاتی شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با تشریح چگونگی تجهیز مراکز درمانی بیان کرد:تجهیزات سنگین درمانی در همه مراکز بیمارستانی مانند ام آر آی، سی تی اسکن و…تکمیل شده اند و بیمارستانهای استان تا آخر سال از تجهیزات سنگین بی نیاز خواهند شد و در این راستا سنگ شکن بیمارستان عشایر را نیز راه‌اندازی شد و سی تی آنژیو گرافی و آنژیو گرافی نیز در مدار خدمت به مردم قرار خواهند گرفت.

دلفان با اشاره به واگذاری آزمایشگاه‌ها به بخش خصوصی،گفت: یکی از اقداماتی که مدنظر قرار دارد، ارتقا سطح آزمایشگاه‌ها است و با واگذاری آزمایشگاه‌ها به بخش خصوصی با تعرفه‌های دولتی می‌توان اشتغالزایی را در بخش سلامت تقویت کرد.

وی خاطر نشان کرد:رفع کمبود پزشک را براساس سهیمه عمومی و تخصصی دیده شده است و با استفاده از نیروهای بومی متخصص، ماندگاری بیشتری را در جهت حفظ متخصصین برای خدمت به مردم رقم بزنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اشتغالزایی در بخش سلامت استان گفت: به دنبال رفع موانع و مشکلات اشتغالزایی در بخش خصوصی هستیم و با مدیران بیمارستانهای خصوصی در حال ساخت، جلسات گسترده ای داشته ایم که به نتایج خوبی رسیده ایم و مدیران آنها نیز باید برای رفع مشکلات این مراکز به تعهد خود عمل کنند.

دلفان، با تقدیر از استاندار لرستان بواسطه هم افزایی ادارات در استان بیان داشت: هم افزایی در استان، نقطه ثقل پیشرفت و توسعه است و در این مسیر نباید جزیره ای عمل کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تشریح مشکلات کمبود دارویی در کشور و استان بیان کرد: سعی کرده ایم در مراکز درمانی و بیمارستانی در استان این کمبود وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در استان کمبود پزشک است از اختصاص سهمیه عمومی و تخصصی در این رابطه برای استان، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های بومی یکی از سیاست‌های در دستور کار در این رابطه در استان است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +