شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 22470 |
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲ | ارسال توسط :
70 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از موسسات قرآنی درخواست کرد طرح‌های خود را برای اجرا در سطح استان ارائه دهند و گفت: طرح‌های قرآنی پس از تایید از سوی کارشناسان مورد حمایت مالی قرار می گیرند. به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ، منصور احمدی ظهر سه‌شنبه در جلسه کارگروه شورای فرهنگ عمومی با […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از موسسات قرآنی درخواست کرد طرح‌های خود را برای اجرا در سطح استان ارائه دهند و گفت: طرح‌های قرآنی پس از تایید از سوی کارشناسان مورد حمایت مالی قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ، منصور احمدی ظهر سه‌شنبه در جلسه کارگروه شورای فرهنگ عمومی با موضوع توسعه فرهنگ قرآن، عترت و نماز که در سالن جلسات شهید حیدریان ارشاد برگزار شد، عنوان کرد: یکی از رسالت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و شاید مهمترین آن تقویت فرهنگ عمومی است که سطح عامه جامعه از آن تبعیت می‌کنند.

وی افزود:فرهنگ عمومی یک قدرت درونی و نهانی خاص و پیچیده دارد و همه اجزای فرهنگ را با هم تنیده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت:فرهنگ عمومی قدرت عمومی دارد و می‌بایست تقویت شود و وقتی مقام معظم رهبری واژه مهندسی فرهنگی را مطرح کردند به این می‌رسیم که باید با اعداد و ارقام و مصالح فرهنگی، فرهنگ عمومی را توسعه داد. کتاب، شعر، ادب، دانش، اندیشه و… مصالح ساخت فرهنگ عمومی هستند و ما باید برای تقدسی فرهنگ عمومی از اینها استفاده کنیم و در این بین هیچ ابزاری بالاتر از قرآن نیست.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط امروز که جنگ تمام عیار فرهنگی و رسانه‌ای است باید از قرآن استفاده بسیار مناسب داشته باشیم.

احمدی بیان داشت: نقشه فرهنگی مهندسی کشور برس استانی آن سال گذشته تهیه و تصحیح شد که نهایتا بعنوان ۳ استان کشور نمونه به‌عنوان در این زمینه انتخاب شدیم و اعتبار خوبی برای این منظور نیز در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: ۴ ماه فرصت داریم با ارایه برنامه برای جذب اعتبارات مربوطه در راستای برش استانی مهندسی فرهنگی طرح ارایه دهیم. طرح‌های عملیاتی فرهنگی پس از ارایه مورد بررسی قرار خواهند گرفت و پس از تایید اعتبار آن جذب می‌شود. در مجموع برای هرکدام ۳ استانی که نقشه مهندسی را طراحی کرده‌اند ۳۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از موسسات قرآنی درخواست کرد طرح‌های خود را برای اجرا در سطح استان ارائه دهند و اظهار داشت: طرح‌های قرآنی پس از تایید از سوی کارشناسان مورد حمایت مالی قرار می گیرند.

شایان ذکر است، در این جلسه مصوب شد؛جلسه بعد شورای فرهنگ عمومی به توسعه فرهنگ قرآن عترت و نماز اختصاص یابد و موسسات قرآنی پیشنهادات خود را تا قبل از آن جلسه مطابق با برش استانی مهندسی فرهنگی، ارایه دهند.

متناسب با شورای استانی توسعه فرهنگ قرآن، در شهرستان‌ها نیز این شورا تشکیل شود.

پایان پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +