دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-29
کد خبر: 25241 |
تاریخ انتشار : ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳ | ارسال توسط :
88 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان،عنوان کرد:می‌طلبد که دستگاه‌های اجرایی استان و مرتبط با موضوع نیز به‌طور ویژه پای کار باشند و همه باید با هم باشیم تا سلامت مردم تضمین شود و به نظر می‌رسد که راه‌اندازی مجدد شورای سلامت استان در استانداری نیز راهگشا باشد زیرا هدف حفظ سلامت آحاد جامعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به وقوع یک مورد مرگ ناشی از «هاری» در استان ،گفت:سالانه ۲۴ میلیارد تومان جهت پیشگیری از هاری و واکسیناسیون این بیماری هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ،بهرام دلفان در نشست اضطراری پیشگیری از هاری اظهارداشت:این نشست،به منظور مبارزه با کانون های حیوان گزیدگی، انجام به موقع واکسیناسیون دام،شناسنامه دار کردن و قلاده گذاری حیوانات خانگی در راستای حفظ سلامت مردم با حضور مسئولین دستگاه های اجرایی استان و مرتبط با این موضوع برگزار شد.

وی افزود:از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۱ و طی ۹ سال، هیچ گزارش مرگ ناشی از هاری در لرستان نداشتیم و وقوع یک مورد مرگ ناشی از هاری که جدیدا در استان اتفاق افتاده است،برای همه یک زنگ خطر محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان،عنوان کرد:می‌طلبد که دستگاه‌های اجرایی استان و مرتبط با موضوع نیز به‌طور ویژه پای کار باشند و همه باید با هم باشیم تا سلامت مردم تضمین شود و به نظر می‌رسد که راه‌اندازی مجدد شورای سلامت استان در استانداری نیز راهگشا باشد زیرا هدف حفظ سلامت آحاد جامعه است.

مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه گفت:طبق آمارها، بیشترین آمار حیوان گزیدگی در شهرستان‌های بروجرد، خرم‌آباد و کوهدشت اتفاق افتاده است که در مجموع ۷۳ درصد حیوان گزیدگی در روستاها و در سطح شهرها نیز ۲۷ درصد گزارش شده است.

وی افزود:بیشترین چالش این موضوع بحث واکسیناسیون به موقع دام، شناسنامه‌دار کردن حیوانات خانگی، قلاده‌گذاری و ساماندهی سگ‌های ولگرد و همچنین تخلیه سالم و ساماندهی زباله‌ها و نخاله‌ها در سطح شهرها و حاشیه شهرها است که باید بر اساس قانون و دستورالعمل‌های اجرایی بحث پیشگیری و مبارزه با هاری، اقدام شود تا بر اساس فعالیت‌های بین بخشی، سلامت مردم حفظ شود.

بنا به این گزارش،تشکیل قرارگاه عملیاتی به منظور اقدام فوری و جهادی طی یک بازه زمانی، مبارزه با کانون‌های هاری و حیوان گزیدگی،انجام به موقع واکسیناسیون، قلاده گذاری و شناسنامه دار کردن حیوانات خانگی، انجام فعالیت‌های بین بخشی و همکاری بیشتر با مراکز بهداشتی،معدوم‌‌ سازی و عقیم کردن سگ‌های ولگرد در سطح شهرها،ایمن‌سازی حیات وحش،ساماندهی فضای سبز و افزایش نظارت‌ها از جمله موضوعات و پیشنهاداتی بود که به منظور پیشگیری از هاری و در راستای حفظ سلامت مردم استان بیان و مقرر شد که در نشست بعدی،هر دستگاه اجرایی، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه کاری خود را ارائه کنند.

انتهای‌پیام

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +