چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-01
کد خبر: 25450 |
تاریخ انتشار : ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ | ارسال توسط :
152 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

در سال گذشته قریب به ۲۲ پرونده در استان لرستان منجر به صلح و سازش شده است؛ اما در راستای احقاق حقوق اولیاء دم، تعدادی از پرونده‌ها نیز منجر به اجرای حکم می‌شوند.

مدیر کل زندان‌های لرستان،گفت:بعد از ۲۳ سال،دو محکوم به قصاص در کوهدشت به حرمت امام رضا (ع) بخشیده شدند.

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ،عبدالمجید کشوری،در این مراسم که با حضور مقامات اجرایی و قضایی شهرستان کوهدشت برگزار شد،با اشاره به نفوذ بزرگان طوایف این استان در جلوگیری از نزاع‌ها و درگیری‌ها،اظهار داشت: امروزه لرستان مسائل و مشکلات بزرگتری دارد که نیازمند استفاده از نظرات و نفوذ این بزرگان است.

وی افزود:در سال گذشته قریب به ۲۲ پرونده در استان لرستان منجر به صلح و سازش شده است؛ اما در راستای احقاق حقوق اولیاء دم، تعدادی از پرونده‌ها نیز منجر به اجرای حکم می‌شوند.

کشوری،گفت:ریش‌سفیدان جایگاه ویژه‌ای در ختم پرونده‌های مهم دارند؛ آنان می‌توانند به عنوان الگوی جوانان، این خصیصه را به نسل‌های بعد منتقل کنند.

وی همچنین اظهار داشت:بزرگان طوایف می‌توانند با استفاده از این ظرفیت، یاریگر جوانان در روابط اجتماعی باشند و سهم به‌سزایی در کاهش درگیری‌ها و نزاع‌ها ایفا کنند.

حجت الإسلام طهماسبی،امام جمعه کوهدشت با استناد از آیه ۱۰ سوره حجرات گفت:مؤمنان با هم برادرند و قلب مؤمنان جای کینه نیست، لذا باید تلاش کرد تا اصلاح ذات البین در جامعه به عنوان یک رسم نیکو نهادینه شود.

وی‌به جایگاه والای عفو و گذشت در فقه اسلامی اشاره کرد و افزود:شیرینی این عفو و گذشت در جان انسان‌های پاک‌نهاد، لذتی فراموش نشدنی و غیر قابل وصف دارد.

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت،در این مراسم به اهمیت صلح و سازش و جایگاه آن در روایات اشاره کرد و گفت:در شهرستان کوهدشت طوایف بزرگی با صلح و سازش در کنار هم حضور دارند و آیین خون بس از آیین‌های کهن استان ماست.

وی افزود:حضرت علی می‌فرماید «ارزش صلح و سازش از عبادات مستحبی بالاتر است».

علی صفر بیرانوند با اشاره به اینکه عفو و گذشت ریشه در آموزه‌های دینی ما دارد، تصریح کرد:البته برخورد با جرائم خشن نیز از وظایف مهم دستگاه قضاست و قطعاً این جرائم مستوجب تخفیف در دستگاه قضا نمی‌شوند.

در این مراسم از تعدادی از خیرین و دست اندرکاران این مراسم که منجر به عفو و رهایی دو تن از قصاص و زندان پس از ۲۳ سال شد، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +