دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-29
کد خبر: 25318 |
تاریخ انتشار : ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ | ارسال توسط :
151 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس دادگستری سلسله گفت: مهم‌ترین وظایف مطبوعات نقش فرهنگی آنان در دفاع از ارزش‌های اساسی نظام و آرمان‌های انقلاب و بالا بردن سطح آگاهی و معرفت جامعه است.

سید احمد موسوی با اشاره با آیات ذیل در قرآن کریم در خصوص رسالت خبرنگاری گفت: گفت: اخبار باید از همه جهات کارشناسی شود و بلافاصله و فوری منتشر نشود، اخباری را که انتشار می‌دهید مورد کارشناسی قرار گیرید و بر مبنای آموزه‌های قرآنی از انتشار اخبار باطل، توهین

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ، بمناسبت هفته قوه قضاییه نشست خبری سید احمد موسوی در محل دفتر رئیس دادگستری با حضور جمعی از اصحاب رسانه، مطبوعات برگزار شد.

در این مراسم سید احمد موسوی رئیس دادگستری شهرستان سلسله ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز کشور به‌ویژه شهید بهشتی و ۷۲ تن از شهدای قوه قضاییه، به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع قضات کشور اشاره کرد و به‌صورت کارشناسی شده به جایگاه خبر و خبرنگاری از منظر قرآن کریم اشاره کرد.

سید احمد موسوی با اشاره با آیات ذیل در قرآن کریم در خصوص رسالت خبرنگاری گفت: گفت: اخبار باید از همه جهات کارشناسی شود و بلافاصله و فوری منتشر نشود، اخباری را که انتشار می‌دهید مورد کارشناسی قرار گیرید و بر مبنای آموزه‌های قرآنی از انتشار اخبار باطل، توهین کننده به شخص و یا دلهره‌آور در جامه به جد امتناع کنید.

۱) آیه ۷۹ سوره بقره (وای بر کسانی که چیزی می‌نویسند و اصرار دارند که گفته خودشان حق است. در واقع آنها حقیقت‌ها را نمی‌نویسند و باطل هایی را رشد می‌دهند.)  در خصوص واقعیت داشتن اخبار تاکید دارد.

۲) آیه ۵۶ سوره حجرات (اگر فاسقی برای شما خبری مهم آورد تحقیق کنید، مبادا از روی زودباوری و شتاب‏زدگی تصمیم بگیرید  ناآگاهانه به گروهی آسیب رسانید، سپس از کرده‏ خود پشیمان شوید. )  در خصوص اینکه خبرنگاران سخنی که از هر جایی شنیده می شود باید با تحقیق باشد اخبار تاکید دارد.

۳) آیه ۸۳ سوره نساء( منافقین چون امری به آنان برسد که باعث ایمنی یا ترس مسلمین است و باید پنهان داشت آن را منتشر می‌سازند، در صورتی که اگر آن را به رسول و به صاحبان حکم که از خودشان هستند گزارش می‌دادند همانا آنان که اهل بصیرت‌اند در آن واقعه صلاح‌اندیشی می‌کردند. ) بر استنباط و کارشناسی کردن اخبار تاکید دارد.

رئیس دادگستری سلسله اظهار داشت: رسانه‌ها مهم‌ترین وسایل ارتباط‌جمعی در میان مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و مطبوعات نقش مهمی در جهت‌دهی افکار مردم دارند لذا مهم‌ترین وظایف مطبوعات نقش فرهنگی آنان در دفاع از ارزش‌های اساسی نظام و آرمان‌های انقلاب و  بالا بردن سطح آگاهی و معرفت جامعه است.

موسوی تصریح کرد؛ سرمایه اصلی هر رسانه اعتماد عمومی است که از طریق اعتقاد به ارزش‌ها و اعتماد اکثریت جامعه یعنی اقشار و متدینین و وفاداران انقلاب و همچنین شرافت و صداقت در انتشار اخبار به دست می‌آید.

وی یادآور شد حفظ مصالح مردم و انقلاب در مطبوعات تأکید شده است و آزادی مطبوعات به شکل غربی تباهی جوانان را در پی دارد لذا بی‌طرفی مطبوعات و خبرنگاران عدم وابستگی به جریان، گروه و حزب و جناح خاصی بخصوص برای انتخابات پیشرو است لازم است تا عموم مردم تصور نکند رسانه در اختیار شخص و یا گروه خاصی است.

سید احمد موسوی در راستای ساماندهی خبرنگاران با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه خبرنگاران شهرستان سلسله ملزم به ثبت‌نام در سامانه جامع رسانه‌های کشور هستند و دو ماه وقت برای طی کردن مراحل قانونی نیز به آنها گوشزد شد.

رئیس دادگستری سلسله کار خبرنگاری را ارزشمند شمرد و افزود خبر انعکاس رخدادهایی است که قابلیت تبدیل شدن به خبر و اطلاع‌رسانی به جامعه دارد و لازمه خبرنگار خلاق بودن، داشتن علم و دانش، تجربه و مهارت است تا در کنار آن با سرعت، دقت و صحت به‌عنوان سه اصل مهم کار خبری بتواند موفق عمل کند.

وی یادآور شد رهبر معظم انقلاب همیشه بر امیدآفرینی در جامعه تأکید داشته‌اند لذا برای اجرایی کردن دستورات رهبر معظم انقلاب همیشه اخبار را بصورت کارشناسی شده و از منابع و صحت آن مطلع گشته و بعد نسبت به انتشار آن اقدام نمائید چراکه مردم نیازمند اخبار خوب و امیدآفرین هستند.

رئیس دادگستری شهرستان سلسله در ادامه صحبت‌هایش از مردم شهرستان سلسله به‌عنوان مردم صلح‌دوست و صلح‌جو یاد کرد و از کسب رتبه برتر شهرستان سلسله و الگو شدم این شهرستان برای دیگر مناطق در بحث “سنت حسنه خون صلح” خبر داد بطوریکه ختم شن پرونده‌های قتل به صلح و سازش از طریق خون صلح در سال ۱۳۹۹، ۱۴ درصد، در سال ۱۴۰۰ به ۲۴ درصد و در سال ۱۴۰۱ به ۴۴ درصد رشد پیدا کرده که در نوع خود موفقیت چشمگیری است.

وی در این نشست خبری به دفاع از منابع طبیعی و حقوق عامه مردم اشاره داشت و یادآور شد: در بحث حفظ حقوق بیت‌المال سعی بر این شد که مشکل و معضلات اراضی ملی به‌صورت ریشه‌ای و اساسی مورد بررسی و حل‌وفصل گردد بطوریکه از ۴۰۰ هکتار زمین‌های منابع طبیعی آزاد شده در استان لرستان حدود ۲۰۰ هکتار آن در شهرستان سلسله بوده است.

سید احمد موسوی در پایان از همکاری‌های صادقانه حجت‌الاسلام امیدی امام‌جمعه شهرستان سلسله، میلاد شرفی فرماندار سلسله، سرهنگ بوستان افروز فرمانده نیروی انتظامی سلسله و دیگر اعضای شورای تأمین شهرستان در راستای ارتقا نظم و امنیت و برنامه تحولی و تعالی دستگاه قضایی در سطح شهرستان تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +