شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 26420 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ | ارسال توسط :
23 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اهدای خون میان بانوان افزود: بانوان استان همچنان برای یازدهمین سال پیاپی رتبه نخست کشور را در اهدای خون دارا هستند و امسال نیز چهار هزار و ۳۸ نفر از این قشر به پایگاه‌های انتقال مراجعه کردند.

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: رکورد اهدای خون استان با ۱۳۱ بار در اختیار یک مرد ۵۹ ساله خرم آبادی به نام “مسعود فرج الهی” است.

به گزارش صدای طرهان ،علی سوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:همچنین یک بانوی ۵۷ ساله الشتری(مرکز شهرستان سلسله) به نام “کیهان آذرنگ” با ثبت رکورد ۶۰ بار اهدای خون توانسته بیشترین میزان اهدای خون را در میان بانوان استان به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: ۴۷ هزار و ۵۸ واحد خونی طی ۹ ماهه امسال در این استان اهدا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸.۷۳ درصد افزایش داشته است همچنین ۵۶ هزار و ۱۵۹ نفر در این مدت برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال مراجعه کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد افزایش دارد.

سوری گفت: تعداد اهداکنندگان مستمر خون طی ۹ ماهه امسال نیز ۲۵ هزار و ۴۸۰ نفر بود که سه هزار و ۱۸۹ نفر از آنها اهدا کننده باسابقه بوده اند.

مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اهدای خون میان بانوان افزود: بانوان استان همچنان برای یازدهمین سال پیاپی رتبه نخست کشور را در اهدای خون دارا هستند و امسال نیز چهار هزار و ۳۸ نفر از این قشر به پایگاه‌های انتقال مراجعه کردند.

سوری با بیان اینکه به طور میانگین مردان سالی چهار بار و زنان سالی سه بار می توانند اهدای خون داشته باشند گفت: لرستان در تامین خون بیماران مشکلی ندارد و معین استان هایی همچون خوزستان، تهران، سیستان بلوچستان و سایر مناطق نیازمند خون در شرایط اضطرار و خاص می باشد.

وی همچنین با اشاره به وجود پنج مرکز فرآوری خون در لرستان عنوان کرد: شهرستان های کوهدشت، دورود، خرم آباد، بروجرد و الیگودرز دارای این مرکز هستند.

سوری عنوان کرد: خون اهدایی در سه بخش پلاکت، پلاسما و خون قابل تزریق به بیماران، فرآوری می شود که عمر پلاکت خون سه روز و هزینه خرید کیسه خونی مورد نیاز برای نگهداری آن بالا است به همین دلیل براساس نیاز هفتگی تامین می شود.

وی ادامه داد: افراد نیازمند پلاکت عمدتا بیماران سرطانی، بیماران مزمن و نیازمند جراحی هستند همچنین عمر پلاسما نیز تا یکسال می باشد و می توان آن را فریز و در صورت نیاز به بیماران تزریق کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +