چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-01
کد خبر: 25518 |
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ | ارسال توسط :
72 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

مطالعات ۱۶سد در حال تکمیل شدن است، در حوزه دز ۱۶سد و در حوزه کرخه ۲۰سد در حال مطالعه است که در مجموع ۳۶سد در حال بهره برداری داریم

مدیر عامل آب منطقه ای لرستان افزود: در حال آب منطقه ای ۶سد را مدیریت می کند و در دست اجرا دارد که حجم مخازن آن ها ۲۰۸ میلی متر مکعب است و ۳سد را شرکت آب نیرو توسعه مدیریت می کند.

به گزارش صدای طرهان، داریوش حسن نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن آمفی تئاتر استانداری برگزار شد گفت:تعداد کارکنان شرکت آب منطقه ای لرستان ۱۳۷نفر هستند.

مدیر عامل آب منطقه ای لرستان افزود: در حال آب منطقه ای ۶سد را مدیریت می کند و در دست اجرا دارد که حجم مخازن آن ها ۲۰۸ میلی متر مکعب است و ۳سد را شرکت آب نیرو توسعه مدیریت می کند.

حسن نژاد بیان کرد: به فراخور پروژه های بزرگی مانند سد بختیاری، سد معشوره و اخیرا هم سد مخملکوه به شرکت آب نیرو محول شده است تا بتوانند در زمان خود با توجه به اینکه در تامین آب شرب خرم آباد مشکل داریم و نیاز است سد مخملکوه سریع تر ساخته شود.

وی اظهار کرد: ۱۰شبکه در پایاب سد ها داریم که حدود ۲۶هزار هکتار را آبی خواهیم کرد و در سال جاری برای شبکه های در دست اجرا سد مروک۳هزار و ۳۰۰هکتار که در سفر دوم ریاست جمهوری افتتاح خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان اذعان داشت: در سدهای استان که طول شبکه های هر سد متفاوت است سد کمندان ۶۵۰هزار هکتار، سد حوضیان ۱۰۰هکتار و در سد ایوشان ۱۵۰۰آماده شده و ظرف مدت یکسال ۶هزار و ۴۵۰هکتار آماده آب اندازی می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: ۸ایستگاه پمپاژ داریم که در شهرستان پلدختر ۲ایستگاه پمپاژ داریم که ایستگاه جایدر شهریور ماه امسال ۱۵۰۰ هکتار آن آب اندازی خواهد شد.

وی گفت: سیاست گذاری دولت بیشتر برای اتمام پروژه هایی است که ظرف یک سال آینده به بهره بردای خواهند رسید و اعتبارات را به این سمت می برد.

حسن نژاد افزود: دو ایستگاه پمپاژ از طریق ماده ۲۷به بخش خصوصی واگذار شده و هم چنین سه شبکه پایاب سد ها در قالب ماده ۲۷واگذار شده است که بهره برداری آن ها با پیمانکاران است.

وی عنوان کرد: مطالعات ۱۶سد در حال تکمیل شدن است، در حوزه دز ۱۶سد و در حوزه کرخه ۲۰سد در حال مطالعه است که در مجموع ۳۶سد در حال بهره برداری داریم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: کل حجم مخازن سد های در حال بهره برداری ۲۰۸، حجم مخازن سدهای در حال اجرا ۱۱۵، حجم کل مخازن سد های مطالعاتی ۵۱۰و کل شبکه های آبیاری در حال بهره برداری در حال حاضر ۸هزار است که با اجرای این شبکه های آبیاری به ۳۵هزار و ۷۰۰ خواهند رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +