پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 26341 |
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۰۰ | ارسال توسط :
37 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

باتوجه‌به کارشناسی انجام شده از اشیای مکشوفه توسط پاسگاه «گشور» توسط رئیس دادگاه عمومی بخش «کاکاوند» برای اظهارنظر کارشناسی و تعیین قدمت و قیمت به این اداره کل تحویل شد.

باتوجه‌به کارشناسی انجام شده از اشیای مکشوفه توسط پاسگاه «گشور» توسط رئیس دادگاه عمومی بخش «کاکاوند» برای اظهارنظر کارشناسی و تعیین قدمت و قیمت به این اداره کل تحویل شد.

به گزارش صدای طرهان ، عطا حسن‌پور با اشاره به کشف اشیای عتیقه در لرستان، اظهار داشت:۳۰۰ قلم اشیای عتیقه در دلفان برای تعیین قدمت و قیمت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی این استان تحویل شد.

وی افزود: باتوجه‌به کارشناسی انجام شده از اشیای مکشوفه توسط پاسگاه «گشور» توسط رئیس دادگاه عمومی بخش «کاکاوند» برای اظهارنظر کارشناسی و تعیین قدمت و قیمت به این اداره کل تحویل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، گفت: پس از بررسی به‌عمل‌آمده توسط کارشناسان خبره اداره کل میراث‌فرهنگی لرستان مشخص شد از تعداد بیش ۳۰۰ قلم اشیای مکشوفه ۱۶۷ قلم دارای اصالت و ارزش فرهنگی و تاریخی بودند.

حسن‌پور، قدمت این آثار را از هزاره اول قبل از میلاد تا قرون متاخر اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: ارزش ریالی اشیا فوق‌الذکر بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +