شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 26430 |
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۵۳ | ارسال توسط :
18 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان گفت: همایش نکوداشت شاهنامه در خرم آباد برگزار می شود.

کتاب شاهنامه فردوسی اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاهکار حماسی زبان فارسی و حماسه ملی ایرانیان است و این اثر سترگ به تنهایی توانسته در زنده نگه داشتن نام و نشان ایرانی نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش صدای طرهان ، مجتبی رومانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:همایش نکوداشت شاهنامه به همت اداره کل میراث فرهنگی لرستان و با همکاری بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان و موسسه فرهنگی هنری فانوس راه دانایی، روز جمعه در محوطه قلعه فلک الافلاک خرم آباد برگزار می شود‌.

وی افزود:کتاب شاهنامه فردوسی اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاهکار حماسی زبان فارسی و حماسه ملی ایرانیان است و این اثر سترگ به تنهایی توانسته در زنده نگه داشتن نام و نشان ایرانی نقش بسزایی داشته باشد.

رومانی بیان کرد: شاهنامه در نزد ایرانیان بویژه مردم لرستان جایگاه خاصی دارد و با توجه روحیه مردانگی و جوانمردی و شهامت مردمان دیارکهن لرستان شاهنامه با زندگی آنان عجین شده و گواه آن مقامی موسیقیایی در لرستان با نام «مقام شاهنامه خوانی» است.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ شاهنامه خوانی در بین جوانان، گفت:در ویژه برنامه‌ فرهنگی‌ادبی نکوداشت شاهنامه و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر حماسه سرای پارسی برنامه های متنوعی ازجمله سخنرانی اساتید ادبیات استان ، شاهنامه خوانی و اجرای تصنیف، نقالی نوجوانان برگزاری همزمان کارگاه نقاشی(سیاه قلم) و رونمایی از کتب جدید نویسندگان و شاعران استان تدارکات دیده شده است.

بنا به این گزارش،همایش نکوداشت شاهنامه روز جمعه، بیست و پنجم اسفند ماه از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محوطه قلعه فلک الافلاک خرم آباد برگزار می شود‌.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +