سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
کد خبر: 23732 |
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴ | ارسال توسط :
172 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

معاون هواشناسی لرستان گفت: سامانه بارشی جدید روز دوشنبه وارد جو لرستان می‌شود. به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ،زینب اکبری گفت در رابطه با آخرین وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: طی امشب و تا روز یکشنبه برای نقاطی از استان لرستان با توجه به حاکمیت شرایط ناپایدار، وقوع […]

معاون هواشناسی لرستان گفت: سامانه بارشی جدید روز دوشنبه وارد جو لرستان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ،زینب اکبری گفت در رابطه با آخرین وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: طی امشب و تا روز یکشنبه برای نقاطی از استان لرستان با توجه به حاکمیت شرایط ناپایدار، وقوع رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و همچنین در نواحی کوهستانی و سردسیر رگبار برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در برخی از نقاط استان با توجه به تقویت احتمالی بروز مخاطراتی از جمله اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها و کولاک در محورهای مواصلاتی انتظار می‌رود.

معاون هواشناسی لرستان عنوان کرد: سامانه بارشی از روز دوشنبه دهم بهمن ماه وارد جو استان می شود که ابرناکی، رگبار باران و گاهی رعد و برق را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: با ورود این سامانه بارشی به آسمان استان در ارتفاعات، نواحی کوهستانی، گردنه‌ها و مناطق سردسیر به ویژه شهرهای شمالی و شرقی بارش برف پیش بینی می‌شود همچنین در محورهای مواصلاتی کولاک برف، کاهش دمای هوا، گاهی وزش باد شدید را انتظار داریم.

اکبری با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تمامی نقاط استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد گفت: روز چهارشنبه دوازدهم بهمن این سامانه بارشی از آسمان استان خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: با ورود سامانه بارشی مذکور به آسمان لرستان مه آلودگی و کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای، آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی و افت فشار گاز پیش بینی می‌شود.

معاون هواشناسی لرستان اظهارداشت: به مردم توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری اجتناب و درصورت مسافرت، رعایت نکات ایمنی و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی را مد نظر داشته باشند.

وی به عدم فعالیت کوه‌نوردی، آماده باش راهداری‌ها برای آماده سازی تجهیزات برف‌زدایی و برف‌روبی، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم تاکید کرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +