شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 25429 |
تاریخ انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶ | ارسال توسط :
82 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه مرکز توسعه فناوری راهبردی در معاونت علمی به حوزه توسعه علم در کنار تولید پرداخته است، بیان کرد: تا بدین واسطه فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، علوم شناختی، مواد پیشرفته، اپتیک و کوانتوم و… به منصه ظهور برسند.

معاون علمی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه قرار است انجمنی از خبرنگاران علم و فناوری کشور تشکیل شود تا جریان علم و فناوری خوب و پرشتاب‌تر حرکت کند، گفت: این انجمن با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان به نقل از خبرگزاری تسنیم، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری امروز در اختتامیه جشنواره نانو و رسانه (معرفی برترین‌ها و آثار رسانه‌ای سال در حوزه فناوری نانو) که در محل کتابخانه ملی برگزار شد، با تأکید بر اینکه ترویج  علم و فناوری موضوع مهمی است که در برابر قلم‌های فعال در این عرصه خاضعانه و خاشعانه سر تعظیم فرود می‌آوریم، اظهار کرد:‌ رسانه، خبر و تولید محتوا از مهم‌ترین ارکانی هستند که مانند آب و غذا به آن نیاز داریم.

دهقانی خاطرنشان کرد: اکنون عصر ذهن، فکر و شناخت است و از سوی دیگر بحث ترویج علم و فناوری موضوع جدی در سطوح بالا شناخته شده که باید نهاد‌هایی مانند بنیادهای علم به تولید محتواهایی در این زمینه برای ترویج عمومی ذهن بپردازند.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح عادی مردم با علم و فناوری گفت: رسانه‌ها  توانایی انتشار یک موضوع به بهترین نحو را دارند به گونه‌ای که آینده مردم را بسازد به طوری که سرمایه‌های انسانی را به توسعه علم و فناوری سوق دهد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ادامه داد:‌ رسانه‌های علمی، مورد اطمینان مردم هستند چون می‌توانند با آگاهی به مردم به وظیفه خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند در بحث صیانت و پایداری دولت‌ها نیز مؤثر واقع شوند، افزود: پایداری تصمیمات دولت نیز می‌تواند به واسطه رسانه‌ها محقق شود؛ همچنین از سوی دیگر رسانه می‌تواند با ایجاد محتوای علمی به ایجاد بازار در میان مردم بپردازد.

به گفته وی، اگر تاکنون اساتید و شرکت‌های خوبی به جریان نانو پیوسته‌اند مدیون رسانه‌ها هستند که محتوای خبری خوب تولید کرده‌اند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه مرکز توسعه فناوری راهبردی در معاونت علمی به حوزه توسعه علم در کنار تولید پرداخته است، بیان کرد: تا بدین واسطه فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، علوم شناختی، مواد پیشرفته، اپتیک و کوانتوم و… به منصه ظهور برسند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ ستاد توسعه در معاونت علمی مشغول فعالیت هستند، افزود: این ستادها همگی بر مبنای جریان‌های قوی دنیا احصا شده‌اند و نیاز داریم که سال آینده به توسعه برسد؛ برای این منظور برنامه جدی داریم.

دهقانی با اشاره به فعالیت‌های ستاد توسعه فناوری نانو در راستای ترویج این تکنولوژی در کشور به واسطه رسانه‌ها گفت: افتخار می‌کنم که ستاد نانو و میکرو برنامه جدی و منسجمی برای تشخیص بخشی به تولیدکنندگان علمی دارد و قرار است با همکاری مرکز فناوری‌های راهبردی، کارگاه و برنامه آموزشی ویژه خبرنگاران را برگزار کند.

وی با تاکید بر اینکه قرار است انجمنی از خبرنگاران علم و فناوری کشور تشکیل شود تا جریان علم و فناوری خوب و پرشتاب‌تر حرکت کند، تصریح کرد:  این انجمن با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +