جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 24342 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸ | ارسال توسط :
75 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، به دو شیوه مکتوب و الکترونیک در این استان خبر داد. به گزارش صدای طرهان به نقل از ایکنا، سیدسجاد راستخانه، با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، گفت: این جشنواره کتابخوانی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام […]

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، به دو شیوه مکتوب و الکترونیک در این استان خبر داد.

به گزارش صدای طرهان به نقل از ایکنا، سیدسجاد راستخانه، با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، گفت: این جشنواره کتابخوانی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که به میزبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

وی اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین(ع) و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منور رضوی؛ گسترش فعالیت‌های کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین به‌ویژه حضرت امام رضا(ع)؛ شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت از طریق انتشار گسترده این آثار و اعتلای فرهنگ ایرانی متکی به فرهنگ دینی را از اهداف این جشنواره ذکر کرد.

راستخانه با بیان اینکه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن تمرکز بر منابع مرتبط با سیره حضرت امام رضا(ع)، دارای بخشی ویژه با محوریت حضرت امام حسن عسکری(ع) خواهد بود، در رابطه با نحوه مشارکت در این جشنواره، گفت: این جشنواره در بخش‌های فردی یا گروهی و خانوادگی، به دو شیوه مکتوب و الکترونیک میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

وی اضافه کرد:علاقه‌مندان به شرکت در بخش انفرادی می‌توانند متناسب با گروه سنی خود ضمن مطالعه کتاب‌ها، در هر یک از رشته‌های جشنواره شرکت کنند، در بخش گروهی، با انتخاب گزینه گروهی در حساب کاربری فرد، امکان مشارکت در قالب جمع‌های دوستانه، دانشجویی و صنفی در رشته‌های با قابلیت گروهی میسر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان افزود: همچنین علاقه‌مندان به شرکت در بخش خانوادگی، می‌بایست در هنگام مراجعه به سایت جشنواره، ضمن انتخاب گزینه خانوادگی و افزودن همه یا بخشی از اعضای درجه یک خانواده متناسب با گروه سنی خود در رشته‌های جشنواره شرکت کنند.

وی با یادآوری اینکه شرکت‌کنندگان تنها می‌توانند در یکی از دو بخش فردی یا گروهی و خانوادگی شرکت کنند، اظهار کرد: در بخش گروهی، جوایز داوری به اثر تعلق می‌گیرد و در بخش خانوادگی، جمع امتیاز از محاسبه میانگین نمرات اعضای خانواده انجام و شرکت‌کنندگان این بخش دو بار وارد مرحله قرعه کشی می‌شوند.

راستخانه درباره منابع این دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نیز گفت: منابع در ۴ گروه سنی خردسال، کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال تفکیک شده‌اند، کتاب‌های «مسافران شب برفی» اثر کلر ژوبرت و «نادانی دشمن ماست؛ پنج حدیث از امام حسن عسکری(ع)» اثر محمد مهاجرانی، منابع بخش خردسال (زیر ۷ سال)؛ «اسب چوبی» اثر مجید راستی، «ده قصه از امام حسن‌عسکری(ع)» اثر مسلم ناصری و «بیدار شو بابا» اثر مرضیه جوکار، منابع بخش کودک (۸ تا ۱۲ سال)؛ «من ضامن» اثر مصطفی خرامان، «غروب خورشید در سامرا: زندگینامه امام حسن عسکری(ع)»، منابع بخش نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال) و دو اثر «آبی‌ها» نوشته سعید تشکری و «ماه در محاق؛ مروری بر اندیشه‌های سیاسی و اخلاقی امام حسن عسکری(ع)» نوشته سعید بهشتی، منابع ویژه بخش جوان و بزرگسال (۱۸ سال به بالا) است.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان از سه طریق خرید کتاب با تخفیف، دریافت امانی کتاب با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان و همچنین دسترسی به نسخه الکترونیک در سامانه مسابقات می‌توانند منابع را تهیه کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان افزود: علاقه‌مندان می‌توانند در دو قالب کتابخوانی و هنری به رقابت در رشته‌های مختلف بپردازند،در قالب کتابخوانی، امکان مشارکت در جشنواره از طریق انتخاب کتاب متناسب با گروه سنی و رشته مورد نظر میسر است، در قالب هنری، افراد در تمامی گروه‌های سنی می‌توانند با استفاده از احادیث منتخب در کتاب «نادانی دشمن ماست؛ پنج حدیث از امام حسن‌عسکری(ع)» در رشته‌های هنرهای تجسمی، دست‌سازه، داستان و شعر، هنرهای دیجیتال متناسب با علاقه‌مندی خود شرکت کنند.

وی با بیان اینکه شرکت در هر یک از این رشته‌ها، قوانین و مقرراتی دارد که علاقه‌مندان با مراجعه به پایگاه اینترنتی razavi.samakpl.ir می‌توانند نسبت به آنها مطلع شوند، اظهار کرد: فراخوان جشنواره کتابخوانی رضوی از ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ اعلام شد و تا یکم تیرماه ۱۴۰۲ ادامه دارد و علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار می‌توانند به نشانی مذکور مراجعه کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان درخاتمه گفت: برگزیدگان دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح ملی و استانی با لوح تقدیر و هدایای نقدی در بخش‌های فردی، گروهی و خانوادگی تقدیر خواهند شد و مخاطبان می‌توانند از طریق شماره تماس ۰۲۱۸۸۹۵۱۴۹۳ و پست الکترونیک samak@iranpl.ir با دبیرخانه جشنواره در ارتباط باشند.

انتهای پیام/

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +