دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-06
کد خبر: 25882 |
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ | ارسال توسط :
113 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

وی بیان کرد: در کلیه مراکز مرغ تخمگذار، مرغ گوشتی و مادر با حضور ناظر حوزه دامپزشکی با توجه به یک فرمت خاص کوچک‌ترین تغییراتی از نظر مصرف دام و علائم بیماری اتفاق بیفتد همکاران مسائل پرندگان را انجام خواهند داد.

مدیر کل سازمان دامپزشکی لرستان: صادر شدن ۲۵هزار کیلو گرم شیر خشک دامی به کشور عراق و سوریه

به گزارش صدای طرهان، مصطفی زبر دست در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزار شد گفت: هر ساله به دنبال شروع فصل پاییز سرما و کوچ پرندگان مهاجر داخل کشور استان لرستان حدود ۳۰ اکوسیستم شامل تالاب، دریاچه، سد و رودخانه دارد که محل گذاراندن فصل سرما پرندگان مهاجر و آبزی است.

مدیر کل سازمان دامپزشکی لرستان افزود: طبق اعلام گزارشات سازمان بهداشت جهانی دام ویروس آنفولانزا فوق حاد پرندگان به خاطر تغییرات در رویه این ویروس قابلیت انتقال به پستانداران و گوشتخواران را پیدا کرده است به همین خاطر با توجه به اکوسیستم‌هایی که در استان داریم ۶ ماه دوم سال با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره کل محیط زیست مراقبت فعال از تالاب‌ ها و اکو سیستم‌های خاص در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: در کلیه مراکز مرغ تخمگذار، مرغ گوشتی و مادر با حضور ناظر حوزه دامپزشکی با توجه به یک فرمت خاص کوچک‌ترین تغییراتی از نظر مصرف دام و علائم بیماری اتفاق بیفتد همکاران مسائل پرندگان را انجام خواهند داد.

زبردست اذهان کرد: در سه سال گذشته بیش از ۱۹خودرو به ناوگان حمل و نقل دامپزشکی استان اضافه شده و از نظر خودرویی مشکلی نداریم.

مدیر کل سازمان دامپزشکی لرستان اظهار کرد: بیش از ۷۰۰هزار راس دام عشایری کوچ رو داریم که در بعضی از اوقات سال در اطراف ایلام، پلدختر و خوزستان هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در کلیه بخش های استان انجام گرفت نمایندگی دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی درمانگاه و داروخانه در سپید دشت،
شول آباد، کاکاوند شهرستان دلفان، زاغه، بیرانشهر و شهرستان خرم آباد نمایندگی بخش خصوصی مستقر هستند هدف ما از این کار این است که خدمات سریع و به صورت عادلانه در خدمت بهره برداران قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: چهار واکسن تب برفکی، تاعون نشخوار کنندگان کوچک، تب مالت و آبله در بین دام‌های اعشاری به صورت رایگان هر ساله توزیع می‌شود در جمعیت دامی استان اپیدمی بیماری‌های دامی نداریم آنچه که هست آرامش در جمعیت دامی استان از نظر سلامت و بیماری‌های دامی حاکم است این نشان دهنده خدمات شبانه روزی همکاران در بخش خصوصی و دولتی است.

زبردست افزود: در سه حوزه صادرات پای مرغ، خوراک ماهیان گرمابی و شیر خشک اقداماتی انجام شده است شرکت پگاه چهارمین واحدی است که توانسته است مجوز حضور در بازارهای جهانی را کسب کند.

مدیر کل سازمان دامپزشکی لرستان گفت: ۲۲۷ هزار کیلوگرم خوراک ماهیان گرمابی به کشورهای همسایه صادر شده و از ابتدای سال ۲۵ هزار کیلوگرم شیر خشک دامی به کشورهای عراق و سوریه صادر شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +