دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-29
کد خبر: 25245 |
تاریخ انتشار : ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵ | ارسال توسط :
109 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی لرستان بیان کرد: لازم است از سوی کارگزاران حقوق قانونی متقاضیان مجوز در فرآیند صدور مجوزها در کلیه دستگاه های اجرایی صادرکننده مجوزها، رعایت گردد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: متخلفان از اجرای احکام قانونی در زمینه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در استان لرستان مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ،الهام شاداب فر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و فرمایشات رئیس جمهوری، درگاه ملی مجوزها به آدرس Mojavez.ir از سال گذشته آغاز به کار نموده و تنها مرجع ثبت درخواست و صدور مجوزهای کسب و کار در سراسر کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: بر اساس ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی اصلاحی مصوب و قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و تعیین مجازات حبس برای ناقضان برخی از این احکام، ضروری است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی لرستان بیان کرد: لازم است از سوی کارگزاران حقوق قانونی متقاضیان مجوز در فرآیند صدور مجوزها در کلیه دستگاه های اجرایی صادرکننده مجوزها، رعایت گردد.

شاداب‌فر عنوان کرد: از سوی دادستان محترم، شعبه نهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب خرم آباد بعنوان شعبه ویژه رسیدگی جهت پیگرد متخلفان از اجرای احکام قانونی تسهیل صدور مجوزها تعیین شده و سازمان بازرسی نیز با جدیت تخلفات در این زمینه را پیگیری می‌کند.

وی گفت: مطالبه شرط، مدرک یا هزینه‌ای بیشتر از آنچه در درگاه ملی مجوزها اعلام شده، از متقاضی مجوز و مطالبه مجوز کاغذی از کسی که شناسه یکتا داشته و نامش در بانک اطلاعات کسب و کارها است، به حکم ماده هفت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ جرم است و حداقل ۶ ماه حبس دارد و متقاضیان می توانند شکایت خود را بصورت الکترونیک در درگاه ملی مجوزها ثبت نمایند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی لرستان تصریح کرد: فراخواندن حضوری متقاضی مجوز برای تحویل مدارک، صادر نکردن مجوز به بهانه اشباع بازار، محدودیت ظرفیت، حدود صنفی، رد درخواست متقاضی بدون ارایه دلیل، تحویل کاغذ استعلام از سایر ادارات به متقاضی مجوز و ثبت نام از متقاضی دریافت مجوز خارج از درگاه ملی مجوزها نیز تخلف محسوب شده و با اعلام درگاه ملی مجوزها، متخلفان تحت پیگرد از طریق سازمان بازرسی کل کشور قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +