یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-28
کد خبر: 25514 |
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴ | ارسال توسط :
92 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

دره«شیرز»سالانه و به ویژه در شش ماهه اول سال پذیرای گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی از سراسر کشور است و تلاش می‌شود که زیرساخت‌های لازم برای توسعه این منطقه فراهم شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان از توسعه زیرساخت ‌های گردشگری منطقه شیرز کوهدشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ،عطا حسن‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت:به منظور رفاه حال گردشگران در منطقه زیبای «شیرز»کوهدشت، توسعه زیرساخت‌های این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود،:دره«شیرز»سالانه و به ویژه در شش ماهه اول سال پذیرای گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی از سراسر کشور است و تلاش می‌شود که زیرساخت‌های لازم برای توسعه این منطقه فراهم شود.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه ۱۱ میلیارد ریال اعتبار به منظور توسعه زیرساخت‌های منطقه گردشگری دره «شیرز»اختصاص یافته،گفت:این میزان اعتبار در راستای ایمنی‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز مسیر دسترسی این منطقه اختصاص هزینه خواهد شد.

حسن‌پور بیان کرد:منطقه گردشگری این دره به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین مناطق گردشگری ایران و جهان، پتانسیل‌های بی نظیری برای جذب گردشگر و توسعه این صنعت در لرستان دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد:آنچه موجب تمایز این دره با دیگر دره‌های موجود در رشته‌کوه زاگرس می‌شود، چشمه‌های کوچک و بزرگ و رودخانه زیبایی است که در آن جریان دارد و محیط سنگی و خشن آن را لطیف و زیبا کرده و از همین رو رفع نقاط حادثه خیز باتوجه به کوهستانی بودن مسیر، در دستورکار میراث فرهنگی لرستان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دره«شیرز» قدیمی‌ترین موزه طبیعی جهان و دره‌ای بکر و دست نخورده در شمال غربی شهرستان کوهدشت به شمار می‌رود،تصریح کرد:این دره در ۵۵ کیلومتری شمال غربی شهر کوهدشت و در نقطه تلاقی سه استان لرستان، کرمانشاه و ایلام در کنار رود سیمره واقع شده‌است.

حسن‌پور گفت:در این دره و برخی از غارهای آن، آثاری باستانی از زندگی مردم در چندین میلیون سال پیش کشف شده و آثار موجود در آن نشان دهنده حیات در دوران باستان و زندگی غارنشینی در دره شیزر دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +