شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 25804 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ | ارسال توسط :
119 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

ایرج روحی، رئیس پایگاه اطلاعاتی مؤسسه ژئوفیزیک در گفت‌وگو با ایسنا، لرزش زمین طی شب گذشته در خرم‌آباد استان لرستان را ناشی از زلزله دانست و یادآور شد: این رخداد لرزه‌ای در ساعت ۲۲ و ۳۶ ثانیه شامگاه دوشنبه، ۳ مهر با بزرگای ۲ بوده است.

این درحالی است که از سوی مؤسسه لرزه‌نگاری اعلام شده که در شب گذشته زلزله کوچکی در این منطقه رخ داده است.

به گزارش صدای طرهان ، ساعت ۲۲ دوشنبه (سوم مهر ماه) صدای مهیبی در بخش‌هایی از شهر خرم‌آباد مرکز استان لرستان شنیده شد و لرزش زمین نیز احساس شد، به‌طوری که لحظات اولیه وقوع این رخداد، گفته شد که در خرم‌آباد زلزله روی داده است، اما ساعتی بعد پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اعلام کرد: وقوع زلزله در خرم‌آباد صحت ندارد، ولی تاکنون منشأ صدای مهیب نیز پیدا نشده، ضمن آنکه هیچ انفجار و خسارتی نیز تاکنون گزارش نشده است.

این درحالی است که از سوی مؤسسه لرزه‌نگاری اعلام شده که در شب گذشته زلزله کوچکی در این منطقه رخ داده است.

ایرج روحی، رئیس پایگاه اطلاعاتی مؤسسه ژئوفیزیک در گفت‌، لرزش زمین طی شب گذشته در خرم‌آباد استان لرستان را ناشی از زلزله دانست و یادآور شد: این رخداد لرزه‌ای در ساعت ۲۲ و ۳۶ ثانیه شامگاه دوشنبه، ۳ مهر با بزرگای ۲ بوده است.

وی ادامه داد: این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۳.۴۶۲ و طول جغرافیایی ۴۸.۵۰۶ بوده است. عمق این زلزله در عمق کم و در ۸ کیلومتری رخ داده است و از آنجایی که عمق این زمینلرزه کم بوده، مردم این منطقه آن را احساس کردند.

روحی در پاسخ به این سؤال که چرا این زمین لرزه در لیست آخرین زمینلرزه‌های ایران و نواحی مجاور مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به ثبت نرسیده است، گفت: در سایت مؤسسه زمینلرزه‌هایی با بزرگای بیش از ۲.۵ به نمایش گذاشته می‌شود و از آنجایی که بزرگای این زلزله ۲ بوده، در این سایت درج نشده است.

وی در خصوص اینکه چرا مردم زلزله‌ کوچکی با بزرگای ۲ را احساس کرده‌اند، یادآور شد: معمولا زمین لرزه‌های کوچک قابل احساس نیستند، ولی وقتی زمین لرزه‌های کوچک در عمق کم رخ می‌دهند، مردم آن را احساس می‌کنند.

روحی خاطر نشان کرد: تجربه‌های مشابه را داشتیم که مردم رخدادهایی با بزرگای کم را احساس کرده‌اند. در واقع نباید زلزله‌های کوچک را احساس کرد، ولی چون عمق زمینلرزه کم بوده و در زیر شهر رخ داده است، مردم آن را احساس کرده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +