شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 22718 |
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱ | ارسال توسط :
91 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

طبق آخرین اطلاعات واصله که از متولیان امور بدست ما رسیده است طرح های گاز رسانی فعال بوده هر چند که گزارش های واصله این موضوع را تایید می کنند ؛ اما انتظار ما این است که در گازرسانی تسهیل و با دقت و کیفیت همه مناطق مذکور کامل گاز رسانی شوند. صدای طرهان ،نماینده […]

طبق آخرین اطلاعات واصله که از متولیان امور بدست ما رسیده است طرح های گاز رسانی فعال بوده هر چند که گزارش های واصله این موضوع را تایید می کنند ؛ اما انتظار ما این است که در گازرسانی تسهیل و با دقت و کیفیت همه مناطق مذکور کامل گاز رسانی شوند.

صدای طرهان ،نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در راستای آخرین وضعیت سد معشوره بیان کرد: به زودی در راستای رسالت خویش بعنوان وکیل مردم مجدد مدعی وزیر نیرو خواهم شد ؛ کارشناسان و مجری طرح وزارت نیرو به نقل از خودشان معتقدند کار می‌کنیم در حالی که این امور به کندی دارد صورت می‌گیرد.

وی گفت : اگر بنا بود کاری انجام بگیرید چرا پس از دو سال هنوز قرارداد اصلی احداث سد منعقد نشده است ! و متاسفانه متولیان امور با بهانه های واهی دارند زمان میخرند تا کارها را به عقب بیندازند؛

نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در راستای پیگیری سد معشوره ادامه داد : وزارت نیرو باید به این سوال پاسخ دهد که چرا باید بعد از ۱۱ سال و سه بار مطالعه
، باز هم برای بار چهارم مطالعات فاز یک سد را بهانه کرده اند ؛

وی با اشاره بر اینکه آیا این پول بیت‌المال را هدر دادن نیست ، آیا این وقت کشی نیست آیا عدم اجرای این طرح ترک فعل نیست، ادامه داد : سد معشوره که مطالبه به حق مردم است و با ۲ هزار میلیارد ساخته می‌شد در حال حاضر با ۳۰ هزار میلیارد تومان ساخته هم نمی شود آیا کسی پاسخگوی این خسارت است !

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی گفت : لرستان کمبود آب شرب دارد مشکلی که روز به روز حادتر می شود هرچند که وضعیت در تامین آب برای مصارف صنعتی و کشاورزی نیز بحرانی است لذا اینجانب به عنوان وکیل مردم این امور را پیگیری خواهم کرد و این امر را رها نمی‌کنیم ؛ و
به زودی یقه وزیر نیرو را خواهم گرفت و ایشان باید در صحن مجلس پاسخگوی سوالات نمایندگان استان باشد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در راستای گاز رسانی به روستاهای کوهدشت افزود : با توجه به گستردگی شهرستان کوهدشت و مناطق کوهستانی ، ۵۱روستای شهرستان کوهدشت گاز رسانی نشده و اخیرا جلسه ای که با مدیرعامل شرکت گاز ملی ایران برگزار شد بنا شده است که روستاهای بالای ۲۰ خانوار وحتی زیر ۲۰ خانوار نیز به صورت کامل گازرسانی بشوند .

وی ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات واصله که از متولیان امور بدست ما رسیده است طرح های گاز رسانی فعال بوده هر چند که گزارش های واصله این موضوع را تایید می کنند ؛ اما انتظار ما این است که در گازرسانی تسهیل و با دقت و کیفیت همه مناطق مذکور کامل گاز رسانی شوند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان اظهار داشت: البته برخی از روستاها اطراف کونانی علاوه بر مشکل گاز، مشکل عدم آنتن‌دهی تلفن های همراه ، آب و … نیز وجود دارد از همه مهمتر مشکل جاده های دسترسی این مناطق است .

مبلغی بیان ادامه داد : با وجود وضعیت نامطلوب غیر استاندارد جاده‌ای مذکور انتظار می رود که ترمیم و روکش آسفالت این جاده ها سریعا در دستور کار مسؤلین قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره بر جلسه ی اخیر با وزیر کشاورزی عنوان کرد : دربازدید ی که معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از مناطق کو هدشت و باغستان سیاب داشته اند به خوبی تشخیص داده اند که منابع آبی موجود در منطقه سیاب در حد و کفایت تامین آب دوهزار هکتار باغستانهای سیاب را نمی دهد؛ واین منابع آبی توان سیراب کردن دوهزار باغ انار را ندارند .

مبلغی یادآور شد: با توجه به اینکه این انارستان سیاب بزرگترین انارستان کشور است در راستای تامین آب باغات این منطقه با رایزنی‌ ، وزیر کشاورزی متعهد شد که اقدامات کافی جهت تخصیص آب از سد سیمره برای باغات مذکور از وزارت نیرو صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی افزود: در صورت این تخصیص باغ های انار سیاب سیراب می شوند ؛ از مازاد این تخصیص روستاهای اطراف و حتی شهرستان رومشکان نیز بهره مند خواهند شد ، هرچند که این امور مانع از پیگیری های اینجانب از وزارت نیرو نخواهد شد و پیگیر هستیم که مطالعات طرح آبرسانی سد سیمره برای روستاهای (طرهانی ، کونانی و رومشکان) به مرحله اجرایی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در خصوص امهال وام‌های کشاورزی ، بیمه محصولات کشاورزی و تداخل اراضی ملی و منابع طبیعی با اراضی کشاورزی گفت : در جلسه مذکور با وزیر ، بیمه محصولات کشاورزان، امهال وام های پرداخت شده همچنین تداخل زمین های کشاورزی با اراضی ملی ؛ منابع طبیعی مقرر شد که تا زمان صدور و قطعی شدن دادگاه مزاحمت برای کشاورزان صورت نگیرد.

و ی یادآور شد ؛ همچنین در این جلسه پیشنهاد شهرک گلخانه ای مطرح شد .

مبلغی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح های وزارت جهاد کشاورزی بنا است در جلسه دو فوریتی مجلس مصوب شود که با فروش املاک وزارت جهاد کشاورزی با قید اخذ نظر کارشناسی این طرح ها انجام شود.

وی همچنین در راستای طرح های شیلات شهرستان کوهدشت خاطر نشان کرد : احداث پنج واحد مجتمع شیلات با ۵۰۰۰ تن ماهی خاویار ظرفیت قابل توجهی در اشتغالزایی و تولید دارد

انتهای پیام/

منبع :فریاد لر

خبرنگار :

لیلا سلیمانی
اخبار پیشنهادی این نویسنده::
لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +