پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 23696 |
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹ | ارسال توسط :
102 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جایزه ادبی قرآنی«حافظ» به‌عنوان جایزه معتبر ملی طراحی شده است از برگزاری جشنواره شعر قرآنی خبر داد. به

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جایزه ادبی قرآنی«حافظ» به‌عنوان جایزه معتبر ملی طراحی شده است از برگزاری جشنواره شعر قرآنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ، “علیرضا معاف” روز سه شنبه، در چهارمین محفل استانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به میزبانی خرم‌آباد اظهارکرد: نسبت قرآن و اسلام با شعر همدلانه و همگرایانه است و شعر را جهت‌دار می‌کند.

وی با بیان اینکه تا اهمیت شعر در جریان فلسفی، علمی، نظری و حکمی را نشناسیم نمی‌توانیم از مزایا و برکات این قالب هنری و ادبی بهره ببریم، افزود: شعر زیرساخت، مانا، پویا و پایا است. شعر نقش جریان‌ساز، افق‌گشا، الهام‌بخش و زیرساختی دارد؛ شعر حکمت‌آفرین و بسیاری از الفاظ حکمی در قالب شعر جاری شده است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شعر بر رشد و بالندگی موسیقی تاثیر دارد افزود: شعر بر قدرت مداحی‌ها اثر داشته و بخشی از جریانات فرهنگی و هنری قوام و قوت و غنای آن‌ها بر غنای شعر است. در اسلام و قرآن نیز شعر تحسین شده است. با توجه به اینکه شعر با عاطفه، خلق و خو، فرهنگ و سبک زندگی ایرانیان نسبت دارد، موجب شده این هنر در اوج بماند.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقریبا دو دهه است که به موضوع جشنواره شعر فجر ورود کرده است افزود: جشنواره‌های ۳‌گانه به ۷‌گانه تبدیل شده است؛ یکی از این جشنواره‌های معتبر، جشنواره‌ی شعر فجر است.

جشنواره شعر قرآنی در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود

معاف با اشاره به اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شعر آیینی و در حوزه فعالیت معاونت قرآنی به شعر حماسی با رویکرد آیینی توجه ویژه‌ای وجود دارد،گفت: در ماه مبارک رمضان جشنواره شعر قرآنی را خواهیم داشت و از همه شاعران دعوت می‌کنیم در این جشنواره مشارکت داشته باشند.

معاون وزیر فرهنگ به جایزه ادبی قرآنی«حافظ» اشاره کرد و افزود: خلا این جایزه ادبی احساس می‌شد، اما اکنون این جایزه معتبر ملی طراحی شده که در ماه مبارک رمضان اهدا خواهد شد و ادامه‌دار خواهد بود.

معاف با ابراز امیدواری از اینکه جشنواره شعر فجر همانند جشنواره فیلم فجر رونق داشته باشد، بیان کرد: از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جشنواره شعر فجر در استان‌های مختلف که جریان شعرخوانی در استان‌های کشور در پیش از ایام دهه فجر و ایام دهه فجر را ایجاد کرده‌ و با رونق در حال برگزاری است، تشکر می‌کنم.

بنا به این گزارش، این مراسم با حضور علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید مجیدی، دستیار ویژه و رئیس حوزه مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، مسئولان دفتر حوزه شعر و ادب خانه کتاب و ادبیات ایران، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، معاونین ستادی اداره کل فرهنگ و ادشاد اسلامی و جمعی از شاعران ملی و استانی و اصحاب رسانه در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +