جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 22560 |
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ | ارسال توسط :
84 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از برگزاری همایش خاک با شعار «خاک سرآغاز غذا» با هدف آشنایی مدیران و کارشناسان این سازمان در استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ، سید عماد شاهرخی، در این همایش اظهار داشت: حدود ۹۵ درصد غذا انسان به طور مستقیم به خاک وابسته است و تغذیه […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از برگزاری همایش خاک با شعار «خاک سرآغاز غذا» با هدف آشنایی مدیران و کارشناسان این سازمان در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ، سید عماد شاهرخی، در این همایش اظهار داشت: حدود ۹۵ درصد غذا انسان به طور مستقیم به خاک وابسته است و تغذیه و تقویت خاک از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: خاک و آب دو سرمایه بزرگ انسانی است. خدا این دو امانت را داده تا در استفاده بهینه‌ای آن‌ها حیات بشر استمرار پیدا کند.

شاهرخی، بر حفظ این نعمت الهی تاکید کرد و گفت: میانگین فرسایش خاک در ایران ۱۶ و ۷ دهم تن در هکتار است که چند برابر میانگین جهانی است.

وی، تقویت پوشش‌های گیاهی، ایجاد سد‌های کوچک و اضافه کردن مواد مغذی به خاک برای کاشت را از عوامل حفظ خاک در کشور دانست و بر تلاش همگان برای حفظ این سرمایه ارزشمند تاکید کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد:علاوه بر کودهای اوره حتما نیاز است کودهای فسفاته و پتاسه رابه خاک اضافه کنیم تا بتوانیم هم تولید را در کشاورزی بالا ببریم و هم مواد عالی را در خاک افزایش دهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +