چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
کد خبر: 24973 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳ | ارسال توسط :
114 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

شهر خرم آباد به تعبیر برخی از باستان شناسان یکی از شگفت انگیزترین و از قدیمی ترین سکونت گاه های بشر است که در محاصره کوه ها چند ده هزار سال قدمت دارد و دارای مجموعه های بی نظیر طبیعی، تاریخی و فرهنگی و یک شهر با اصل و نسب است.

استاندار لرستان در همایش روز خرم آباد گفت: همه شهرهای ایران عزیزند اما از خرم آباد به عنوان شهری در غرب کشور همواره در مراودات با تعصب،تامل و تعلق خاطر یاد شده و اظهار نظر می شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ،استاندار لرستان به مناسبت ۲۰ اردیبهشت ماه، روز خرم آباد در سالن آمفی تئاتر بانک صادرات لرستان،اظهار داشت:

شهر خرم آباد به تعبیر برخی از باستان شناسان یکی از شگفت انگیزترین و از قدیمی ترین سکونت گاه های بشر است که در محاصره کوه ها چند ده هزار سال قدمت دارد و دارای مجموعه های بی نظیر طبیعی، تاریخی و فرهنگی و یک شهر با اصل و نسب است.

استاندار لرستان تصریح کرد: خرم آباد به گفته برخی از مستشرقان، یک شهر فرهنگی با مدنیت و در تراز جهانی قرار دارد .

وی افزود:اختصاص یک روز برای بزرگداشت شهر خرم آباد به جهت سابقه، قدمت و ظرفیت هایی است که به نوعی هم فرصت است و هم برای مسئولین و صاحب نظران در قبال میراثی که با قدمت چند ده هزار ساله به ما رسیده ، مسئولیت آور است.

وی افزود: پیشینه تاریخی، طبیعت خدادادی، فرهنگ و مناسبات اجتماعی خرم آباد تقریباً منحصر به فرد و غیر قابل وصف است .

فرهاد زیویار با اشاره به آثار موجود گفت: کتیبه ها ، سنگ نوشته ها ،مشاهیر ،بزرگان ، نامداران ،علمای شهر، شهدا و کسانی که جسم و جان خود را برای لرستان به عنوان بخشی از ایران بزرگ و با عظمت نثار کرده اند همه اینها به معنای هویت و شناسنامه این شهر محسوب شده که ما را تا این مرحله رسانده و حراست و پاسداری از آنها خیلی کار سنگینی است .

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ؛خرم آباد در خرم‌آباد محدود نشده و در این زمینه اغراق نمی شود، گفت: همه شهرهای ایران عزیزند اما خرم آباد به عنوان شهری در غرب کشور در خرم‌آباد متوقف نمی شود و در مراودات همواره از آن با تعصب،تامل و تعلق خاطر یاد شده و اظهار نظر می شود و از نظر آداب و رسوم و میراث ارزشمند و فرهنگ غیرتمندانه و مومنانه مرکز ثقل سایر شهر ها و مراکز پیرامون خودش است که توسط پیشینیان به ارث ما رسیده و ما باید با احساس مسئولیت نسبت به آن ادای وظیفه کرده و آنرا بهتر و شایسته تر به نسل های آینده تحویل دهیم.

نماینده عالی دولت در استان لرستان با اشاره به جذابیت های طبیعی و فرهنگی استان لرستان گفت: خوشبختانه در چند دهه اخیر جذابیت های استان لرستان توانسته است نظر بسیاری از هموطنان را به خود جلب کند و لازم است خود ما هم در این زمینه برنامه هایی داشته باشیم.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: کارهای ناقصی در شهر خرم آباد وجود دارد که با حمایت دولت سیزدهم نسبت به رفع آن ها اقدام شده و به عنوان کارنامه ۱۹ ماهه در شهر خرم آباد و استان لرستان به چند نمونه از آنها اشاره می کنم از جمله آزاد سازی قلعه فلک الافلاک، ایجاد باغ موزه دفاع مقدس و دهکده ۱۵ هزار نفری شهر خرم آباد، تقاطع غیر همسطح پل جنوب خرم آباد در منطقه بلیلوند و … که با اختصاص و صرف اعتبارات لازم در سال ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت و خرم آبادی ها می توانند از آن استفاده کنند.

فرهاد زیویار گفت: ایجاد تعصب مثبت به این داشته ها و میراث گرانبها و احساس غرور به آن به کار و همت مضاعف نیاز دارد که این امر محقق نخواهد شد مگر با همراهی همه خرم آبادی ها.

استاندار لرستان در پایان تصریح کرد: خرم آباد ،آباد ،زیبا و با فرهنگ یعنی لرستان آباد ، زیبا و با فرهنگ و لرستان آباد زیبا و با فرهنگ یعنی خطه ای آباد، زیبا و با فرهنگ از ایران اسلامی به همت همه ایرانیان و لرستانی های عزیز و خرم آبادی های شریف و با غیرت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +