پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 24986 |
تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶ | ارسال توسط :
286 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

امسال تابستان متفاوتی را باید رقم بزنیم، تابستانی که در آن مدرسه باید میعاد همه فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه محله‌ها باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود معلم در مدارس گفت: مدرسه نباید بعدازظهرها و تابستان بسته باشد.

صدای طرهان به نقل از تیتر کوتاه ،سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش قوی که ایران قوی را رقم خواهد زد، مدرسه قوی می‌خواهد، گفت: امروز نظام برنامه‌ریزی ما باید به طور جدی در مدرسه متحول باشد. مدرسه ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد، چرا مدرسه بعدازظهرها و تابستان باید بسته باشد؛ در حالی که بچه‌های محل جایی برای گذران اوقات فراغت خود ندارند.

رضا مراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در اجلاسیه سراسری نماز دانش‌آموزی در شیراز، نماز را اولویت اول فعالیت‌های فرهنگی در تمام سطوح وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: امروز حدود ۶۹ هزار نمازخانه در آموزش و پرورش در کشور داریم و اینکه گفته می‌شود آموزش و پرورش مسجد جمهوری اسلامی است به همین دلیل است.

او افزود: امسال تابستان متفاوتی را باید رقم بزنیم، تابستانی که در آن مدرسه باید میعاد همه فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه محله‌ها باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد، چرا مدرسه بعدازظهرها و تابستان باید بسته باشد؛ در حالی که بچه‌های محل جایی برای گذران اوقات فراغت خود ندارند.

صحرایی ادامه داد: همه دستگاه‌ها را به همکاری فرامی‌خوانم که گِرد مدرسه جمع شوند و هر فعالیتی که داریم در مدرسه، از مدرسه و با مدرسه انجام دهیم. اگر اصالت مدرسه زنده شود آموزش و پرورش قوی می‌شود و آموزش و پرورش قوی شود ایران قطعا قوی خواهد شد. اگر ایرانی قوی می‌خواهیم مسیر آن در آموزش و پرورش است، هرجا که آموزش و پرورش ما قوی بوده، در هر سطحی محصول آن نیز قوی بوده است.

او تصریح کرد: اگر ایران را قوی می‌خواهیم باید آموزش و پرورش را قوی و عزیز بداریم و آموزش و پرورش وقتی قوی است که معلم آن قوی و عزیز باشد چرا که عنصر اصلی تحول و تغییر معلمان هستند.

صحرایی تاکید کرد: آموزش و پرورش قوی که ایران قوی را رقم خواهد زد، مدرسه قوی می‌خواهد. امروز نظام برنامه‌ریزی ما باید به طور جدی در مدرسه متحول باشد، مدرسه به عنوان چشمه جوشش تحول باید از اساس متحول شود تا تحول اتفاق بیافتد. ما در مدرسه به معلم و مدیر قوی نیاز داریم

سرپرست وزارت آموزش و پرورس گفت: این پرسش مطرح است که آموزش و پرورش چگونه می‌تواند قوی شود و در نهایت ایران را قوی و مستحکم کند؟ همه ما باید در اندیشه پاسخ به این سوال باشیم که البته پاسخ به آن به ویژه در مقام عمل کار آسانی هم نیست.

صحرایی افزود: یکی از ابعاد این قوی شدن تمرکز بر هویت است، قدرت هویت جریان سازی فوق‌العاده‌ای در هر جامعه‌ای دارد، ما از حیث هویت در جهان بی‌نظیر هستیم.

او اظهار کرد: باید ارکان هویت خودمان را بشناسیم، همین حرم مطهر شاهچراغ (ع) که شاهد برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در آن هستیم، یکی از مکان‌های هویت بخش ایران قوی است.

صحرایی افزود: از دیگر نمادهای هویتی ما دینداری ماست، ایرانیان همواره یکتاپرست بوده‌اند و این از ویژگی های ایرانیان بوده که در اسلام به اوج رسید.

او اضافه کرد: یک بُعد این دینداری که بُعد اصلی است نماز است، نماز قدرت آفرین، هویت بخش، انسجام بخش و روح نواز است و همه این‌ها چیزهایی است که برای قوی شدن یک انسان نیاز است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر دانش آموزی عفیف، اهل نماز و وطن دوست تربیت کنیم کشور در هیچ حادثه‌ای آسیب نمی بیند و این کار آموزش و پرورش است، آموزش و پرورش کشور را از درون قوی می‌کند.

صحرایی ادامه داد: هرچه برای قوی کردن کشور نیاز داریم همه در آموزش و پرورش است و مهم این است خودمان باور کنیم و بگوییم که اول آموزش و پرورش و بعد به سایر بخش‌ها بپردازیم.

او خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی این آموزش و پرورشی‌ها بودند که کشور را اداره کردند، امروز هم تعداد قابل توجهی از مدیران ارشد نظام از آموزش و پرورش هستند و برخی برنامه‌ریزان در شرایط کمبود معلم می‌گویند که معلمان از جاه‌های دیگر برگردند، قطعا این سیاست به نفع کشور نیست چرا که آن معلمی که یک دستگاه بزرگ را اداره می‌کند در حال خدمت به کشور است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +