جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 25084 |
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ | ارسال توسط :
154 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عنوان کرد: شهید بروجردی در دوران جوانی به شهادت رسید، شهیدی که از همان ابتدا دلباخته اسلام بود به‌طوری‌که قبل از انقلاب تلاش‌های فراوانی انجام داد

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور بابیان اینکه شهید بروجردی نماد یک جوان مؤمن انقلابی است گفت: تربیت انسان‌هایی بزرگ مانند شهید بروجردی، مهم‌ترین خاصیت مکتب امام (ره) بود.

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید بروجردی که در سالن سینما فلسطین برگزار شد، اظهار داشت: داشته‌های مکتب اسلام و اهل‌بیت (ع)، انسان‌های بزرگی است که آفریده و تربیت‌کرده است.

وی افزود: مکتب اسلام و امام (ره) انسان‌هایی را تربیت‌کرده که دنیا و جهان مادی از آفرینش چنین شخصیت‌ها و چهره‌هایی ناتوان است و این مهم‌ترین خاصیت مکتب امام (ره) بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عنوان کرد: شهید بروجردی در دوران جوانی به شهادت رسید، شهیدی که از همان ابتدا دلباخته اسلام بود به‌طوری‌که قبل از انقلاب تلاش‌های فراوانی انجام داد، قبل از انقلاب جریانات چپ و وابسته، سردمداران مبارزات مسلحانه بودند که بعداً نهضت امام (ره) آن‌ها را دور ریخت چراکه نسخه‌ای را که عرضه می‌کردند، پیروی از شوری و چین و یا آمریکای لاتین بود که با پیروزی انقلاب همه این‌ها به پایان رسید.

وی تصریح کرد: در شرایط قبل از پیروزی انقلاب، شهید بروجردی همراه روحانیت بود و بعداً به جایگاهی رسید که از بنیان‌گذاران انقلاب اسلامی ایران شد.

قاضی‌زاده هاشمی بابیان اینکه در اوایل انقلاب که حوادث فتنه گونه در حال شکل‌گیری بود وعده‌ای به هر گوشه از این خاک هم طمع داشتند، گفت: در آن روزها هرلحظه شبیخونی می‌زدند و گروهک‌هایی که دستشان تا آرنج در خون هم‌وطنان آلوده بود، اما غیرت شهید بروجردی اجازه نداد که در این زمان، هرج‌ومرج رخ دهد و بااحساس مسئولیت و با یک اقدام مردم پایه درصحنه حاضر شد.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اقدام شهید بروجردی مبتنی بر رفتارهای عمار گونه برای پاسخ دادن به شبهات، مبتنی بر رسیدگی به امر مردم و مبتنی بر مردم و آوردن مردم به میدان بود و آن‌قدر ایستاد تا مردم منطقه کردستان به صداقت شهید بروجردی پی بردند و از این منظر او را مسیح کردستان نامیدند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: شهید بروجردی در جامعه‌ای که ظلمات او را فراگرفته بود نقش بسیار مهمی ایفا کرد و اولین کار شهید بروجردی در منطقه کردستان این بود که اذهان مردم را که توسط عده‌ای آلوده‌شده بود را پاک نماید، سپس کار بعدی شهید بروجردی، جهاد تبیین همه‌جانبه بود که توانست افکار مردم را به نسبت به مسائل مختلف روشن نماید تا صف مردم از ضدانقلاب جدا و درنهایت بتوانند ضدانقلاب را سرکوب و نابود نمایند.

وی بیان کرد: در سال‌های پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، برای فداکاران و جوانان این سرزمین، مرزی وجود نداشت و شخصیتی مانند شهید بروجردی در آن روزهای ناآرام جنگ، حاضر شد در این منطقه حضور یابد و با همه توان برای پاک کردن منطقه از وجود ضدانقلاب و جریانات اقدام نماید.

رئیس بنیاد شهید کشور خاطرنشان کرد: شهید بروجردی یک جوان مؤمن و انقلابی بود که وقتی به او اعتماد می‌شود، معجزه‌های زیادی از ایشان سر می‌زند و درواقع شهید بروجردی‌های زیادی، نجات‌بخش کشور هستند، جوانانی که در آزمون‌های سخت با صبر و اقتدار برای رشد و تعالی جامعه تلاش می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: شهید بروجردی پیامبرگونه عمل کرد و امروز چراغ راه و الگویی بی‌نظیر برای همه انسان‌هاست و در مکتب امام و انقلاب، از شهید بروجردی‌ها، مسیح آفریده شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +