جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 23317 |
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹ | ارسال توسط :
94 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: برقراری حق عائله‌مندی برای بانوان شاغل در حال پیگیری است. به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ، فریبا ولی‌پور در جلسه نشست مشورتی امور بانوان بروجرد که ۱۷ دی‌ماه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ساعات کار هفتگی بانوان شاغل اعم از رسمی، پیمانی و […]

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: برقراری حق عائله‌مندی برای بانوان شاغل در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ، فریبا ولی‌پور در جلسه نشست مشورتی امور بانوان بروجرد که ۱۷ دی‌ماه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ساعات کار هفتگی بانوان شاغل اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی که موظف به چهل و چهار ساعت کار در هفته هستند اما دارای معلولیت شدید یا فرزند زیر شش سال تمام یا همسر یا فرزند معلول شدید یا مبتلا به بیماری صعب العلاج هستند و یا زنان سرپرست خانوار شاغل در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده(۲۲۲) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۹/۱۰/۱۵ و بخش غیردولتی اعم از مشمولان قانون کار و قانون تأمین اجتماعی بنا به درخواست متقاضی از دستگاه اجرایی مستخدم و تأیید سازمان بهزیستی کشور یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا دادگستری، ۳۶ ساعت در هفته با دریافت حقوق و مزایای ۴۴ ساعت تعیین شده است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی لرستان موظف به اجرای این قانون هستند و باید آن را اجرا کنند،در این قانون بانوان می‌توانند از این قانون در یک روز یا در ایام هفته از آن استفاده کنند.

مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به کسر ساعت بانوان شاغل، افزود: با توجه به اینکه قانون کار تعریف شده و ساعت کاری بدون در نظر گرفتن جنسیت بوده در حال حاضر این مهم عملی نیست.

ولی‌پور خاطرنشان کرد: تا سال ۹۸ مهدکودک‌ها زیر نظر بهزیستی بودند ولی بعد از آن چون به آموزش و پرورش واگذار شدند پنجشنبه‌ها تعطیل شدند که در این راستا بانوان شاغل با مشکل روبرو شدند.

وی اضافه کرد: در این راستا کلیه دستگاه‌ها و ادارات موظف شدند که در همان اداره و دستگاه محلی را به عنوان مهدکودک در نظر بگیرند تا مادران با فراغت بال بیشتری به کارهای خود برسند.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان بیان کرد: حتی اگر از فرزندان بانوان شاغل در آن دستگاه یک فرزند زیر شش باشد مدیر آن دستگاه باید آن محل را ایجاد کند.

ولی‌پور با اشاره به برقراری حق عائله‌مندی برای بانوان شاغل در حال پیگیری است، گفت:مستمری بانوان شاغل بعد از فوت در برخی دستگاه‌ها حتی در صورت داشتن فرزند زیر ۱۸ سال قطع می‌شود که این مهم نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +