چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-01
کد خبر: 25536 |
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸ | ارسال توسط :
77 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان بابیان اینکه در کل استان ۶ هزار خانوار در قالب جوانی جمعیت، متقاضی دریافت زمین هستند، گفت: از این تعداد هزار و ۱۰۷ نفر متقاضی مربوط به بروجرد بوده که ۸۸۵ نفر واجد شرایط دریافت زمین هستند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به طرح تشدید نظارت بر مشاوره‌ای املاک گفت: در استان تاکنون ۶۷۰ مورد بازرسی از املاک صورت گرفته و ۴۷ بنگاه غیرمجاز پلمب شده است.

 به گزارش صدای طرهان ، بهزاد شاکرمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بروجرد اظهار داشت: در راستای جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف شد به خانواده‌هایی که از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد، صاحب فرزند سوم و چهارم شوند، یک قطعه زمین ۲۰۰ متری به‌صورت رایگان اهدا نماید.

وی افزود: در استان لرستان تنها شهری که این قانون به‌خوبی رعایت شده، بروجرد است به‌طوری‌که ماه قبل ۱۷۳ قطعه زمین رایگان در اختیار خانواده‌های دارای سه و چهار فرزند قرار گرفت و برای ساخت این زمین‌ها نیز ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات می‌توانند دریافت نمایند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان بابیان اینکه در کل استان ۶ هزار خانوار در قالب جوانی جمعیت، متقاضی دریافت زمین هستند، گفت: از این تعداد هزار و ۱۰۷ نفر متقاضی مربوط به بروجرد بوده که ۸۸۵ نفر واجد شرایط دریافت زمین هستند.

شاکرمی تعداد مستأجران لرستان را ۱۰۰ هزار خانوار برشمرد و افزود: در کل کشور ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور مستأجر هستند که ۱۰۰ هزار خانوار در استان که ۳۵۰ هزار نفر هستند، مستأجر بوده که در راستای حمایت از مستأجران و جلوگیری از نرخ‌های سرسام‌آور اجاره‌بها، طرح تشدید نظارت بر مشاوره‌های املاک در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بخش عمده‌ای از گرانی اجاره مسکن، سوداگری برخی از بنگاه‌های غیرمجاز است که در استان تاکنون ۶۷۰ مورد بازرسی از املاک صورت گرفته و ۴۷ بنگاه غیرمجاز پلمب شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: طبق آمارها ۳۵ تا ۵۰ درصد درآمد خانوارهای مستأجر، خرج اجاره‌بها می‌شود و برای این موضوع طرح تشدید نظارت بر مشاوران املاک شروع‌شده که قطعاً می‌تواند به کنترل قیمت‌ها کمک کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +