جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 24602 |
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶ | ارسال توسط :
184 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه گوشت قرمز با ۱۰ درصد زیر قیمت بازار در لرستان توزیع می‌شود گفت: توزیع گوشت گوساله نر جوان پرواری در روستا بازار دایمی استان انجام می‌گیرد. به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ، سید عماد شاهرخی با بیان اینکه سال گذشته  ۹۰۰ تن گوشت قرمز منجمد در لرستان […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه گوشت قرمز با ۱۰ درصد زیر قیمت بازار در لرستان توزیع می‌شود گفت: توزیع گوشت گوساله نر جوان پرواری در روستا بازار دایمی استان انجام می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای طرهان ، سید عماد شاهرخی با بیان اینکه سال گذشته  ۹۰۰ تن گوشت قرمز منجمد در لرستان توزیع شد اظهارداشت: این میزان گوشت با قیمت ۲۱۵ هزار تومان از دامدار خریداری و با قیمت ۱۵۵ هزار تومان عرضه شد.

وی افزود: در نمایشگاه عرضه کالاهای اساسی که از ۱۸ اسفند ماه در لرستان برپا شد نیز ۲۵ تن گوشت گرم با قیمت ۲۴۰ هزار تومان و ۲۶۴ هزار تومان عرضه شد و بناست ۱۶ فروردین ماه نیز توزیع گوشت گوساله نر جوان پرواری را  ۱۰ درصد پایین‌تر از  قیمت بازار در روستا بازار دایمی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: برای تامین گوشت مرغ نیز ما در استان مشکلی نداریم به طوری که سال قبل نیز روزانه ۲۰۰ تن تولید مرغ داشتیم که بیشتر از نیاز استان بود و از ۱۸ اسفندماه سال گذشته توزیع مرغ منجمد را در بیشتر مناطق انجام گرفت.

وی گفت: در بحث تامین کالاهای اساسی در استان لرستان کمبود و مشکلی وجود ندارد و به هر میزان که برنج یا شکر توزیع شود به همان اندازه نیز در انبارها ذخیره می‌شود.

شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با بارش‌های لرستان تصریح کرد: میزان بارندگی‌های استان لرستان در سال زراعی جدید ۳۹۳ میلیمتر بود، در حالی که  سال زراعی گذشته میزان بارش‌ها ۳۰۹ میلیمتر بود.

وی با اشاره به افزایش بارندگی‌های سال زراعی جاری خاطرنشان کرد: بیشترین افزایش بارش‌ها مربوط به شهرستان‌های پل‌دختر، کوهدشت و رومشکان با ۱۳۷ درصد بوده است همچنین حجم آب مخازن سدهای استان ۱۱ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه کشت گلخانه‌ای در لرستان اشاره و عنوان کرد: سال گذشته ۳۵ هکتار گلخانه در استان احداث شد و پیش‌بینی ما برای امسال نیز احداث  ۳۵ هکتار گلخانه است.

وی به لزوم اصلاح و احیاء باغات قدیمی لرستان تاکید کرد و گفت: ما در جهاد کشاورزی لرستان ایجاد زنجیره ارزش، بارانداز گیاهان دارویی‌ و همچنین توسعه گونه‌های جدید را در دستور کار داریم.

شاهرخی تصریح کرد: پیش‌بینی ما بر این است که تولیدات باغی لرستان به ۳۵۰ هزار تن برسد، یکی دیگر از دستورکارهای جهاد کشاورزی لرستان، توسعه ۳۳۰ هکتار باغات در اراضی شیب‌دار و کم‌ بازده است و۴۰۰ هکتار در دیگر اراضی باغی نیز در دستور کار است.

وی یکی از اولویت‌های کاری جهاد کشاورزی لرستان را در حوزه تولیدات باغی، کیفیت، انتخاب گونه، کاشت و نگهداری دانست و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما این است که در زیر اشکوب جنگل‌ها کشت گیاهان دارویی را داشته باشیم‌، تا هم شاهد نگهداری جنگل‌ها باشیم و هم اینکه درآمد اقتصادی برای بهره‌برداران ایجاد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه امسال توسعه هزار هکتار گیاهان دارویی در دستور کار قرار دارد اظهارداشت: در بحث آبیاری نوین نیز باید گفت سال گذشته با وجود اینکه آبیاری تحت فشار جزء مصوبات سفر نبود اما با مجهز کردن دو هزار هکتار از اراضی آبی استان به سیستم آبیاری تحت فشار رتبه ششم را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۶ درصد از اراضی آبی استان  لرستان تاکنون مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده است بیان کرد: در بحث تولید انواع ماهی نیز  برنامه داریم امسال ۳۵ هزار تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی داشته باشیم.

شاهرخی یکی از ظرفیت‌های استان لرستان را تولید ماهیان خاویاری دانست و گفت: با توجه به اینکه لرستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب ماهیان خاویاری را دارد هم اکنون پنج مزرعه ماهیان خاویاری با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در استان وجود دارد و اگر پنج تن مزرعه ماهیان خاویاری ظرف مدت دو سال آینده به بهره‌برداری برسد، لرستان قطب تولید ماهیان خاویاری می‌شود.

وی اظهارداشت: برای ایجاد زیرساخت ۱۰ مجتمع ماهیان خاویاری  در استان تلاش می‌کنیم تا بتوانیم ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار را در قالب توافقنامه با قرارگاه خاتم جذب کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در رابطه با بازرسی‌های انجام شده در استان نیز تصریح کرد: سال گذشته ۱۲۰ هزار مورد بازرسی در استان انجام گرفت که این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۹ هزار پرونده با ۹۶ میلیارد تومان جریمه شد و همچنین ۲۶ مورد کشفیات به  ارزش یک میلیارد تومان داشتیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:

نرخ روزانه ارز و طلا

آب و هوا

×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری صدای طرهان در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    صــدای طــرهان ایتا👈 دنبال
    ازطـــــرهـــــان بــــزرگ چه خبــر!!عضویت درکانال طرهـــــان
    +